وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آیا برای ازدواج حتما باید استخاره کنیم؟ (روش استخاره)

آیا برای ازدواج حتما باید استخاره کنیم؟ (روش استخاره)
همیشه برای ازدواج و انتخاب همسر باید گفت‌و‌گو‌ها، تحقیقات و بررسی‌ها، مشورت‌های لازم و کافی انجام بگیرد. بعد از این مراحل اگر همه ملاک‌ها و معیارهای ضروری و هم خوانی در دوطرف وجود داشت دیگر به استخاره نیاز نیست حالا چه از طرف خانواده پسر و چه از طرف خانواده دختر. استخاره در چنین مواردی اصلا جزو سنت‌های ما نبوده است.
 
چگونه باید استخاره کنیم؟
 
آن چیزی که ما داریم و در سنت و روایات ما برای آن استخاره جایز شمرده شده، یک مورد است و آن هم در مواقعی که شرایط به گونه‌ای مبهم است و قابل کشف و شفاف نیست و نمی‌توان از طرق متعارف و معقول به نتیجه قطعی رسید و فرد پس از همه بررسی‌ها باز هم در یک حالت شک و تردید باقی می‌ماند حالا یک راه برای خروج از این سردرگمی استخاره کردن است.
 
به این طریق که دو رکعت نماز بخواند و هفتاد مرتبه استغفرا… بگوید یعنی طلب خیر از خداوند بکند تا ان شاءا… خداوند در این مسئله خیر او را قرار بدهد. اما در مواقعی که شک و تردیدی نباشد استخاره به طور کلی جایی ندارد، نکته دیگر اینکه اگر خانواده دختر تابع دین و شرع باشند باید بدانند اگر تحقیقات لازم و کافی را انجام داده‌اند و از نظر آن‌ها فرد مقابل ملاک و معیارهای لازم برای ازدواج را دارد دیگر استخاره کردن هیچ توجیهی ندارد.