وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

اختلالات جنسی یكی ازشایعترین مشكلات معتادان

یك پژوهشگر حوزه اعتیاد با بیان این كه اختلالات جنسی یكی از مشكلات شایع در معتادان است، خاطرنشان كرد: هدف از تبلیغات داروهایی تحت عنوان درمان‌كننده اعتیاد و در عین حال، تقویت‌كننده همزمان قوای جنسی معتادان، عمدتا سودجویی است. به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دكتر سید علی فخرایی روز چهار‌شنبه در نشست هم‌اندیشی هفتگی ستاد مبارزه با مواد مخدر كه با عنوان «درمان مشكلات جنسی معتادان» و با حضور جمعی از پژوهشگران و فعالان حوزه مواد مخدر و اعتیاد برگزار شد.

اظهار كرد: اختلالات جنسی یكی از مشكلات شایع در معتادان است كه سبب شروع و عاملی برای تداوم و عود مصرف انواع مواد مخدر و روانگردان در آنان است.

وی تاكید كرد: بر این اساس، درمان این اختلالات می‌تواند كمك شایانی به بیمار كند تا بتواند بهبودی خویش را كسب و حفظ كند.

این پژوهشگر حوزه اعتیاد همچنین بیان كرد: اختلالات جنسی موجود در معتادان تفاوت عمده‌ای با افراد عادی جامعه ندارد ولی درمان آن با توجه به پاتولوژی گسترده شخصیتی و روانشناختی آن‌ها ظرافت و صبر بیشتری را می‌طلبد.

وی ادامه داد: در این بین استفاده از روشهای مختلف دارویی و توجه به سایر جنبه‌های اعتیاد و عوارض آن باید مدنظر باشد.

فخرایی همچنین یكی از مهمترین نكات درمانی در درمان معتادان را حفظ و تداوم درمان نگهدارنده اعتیاد و ایجاد تعادل و نظم در جنبه‌های مختلف زندگی فرد معتاد ذكر كرد و گفت: این عامل می‌تواند در رفع تدریجی اختلالات جنسی معتادان موثر باشد.

این پژوهشگر حوزه اعتیاد، در عین حال وجود مشكلات جنسی در افراد را عاملی موثر برای گرایش آن‌ها به سوءمصرف مواد مخدر خواند و گفت: در بیماران معتاد به مصرف مواد مخدر، مساله وجود مشكلات جنسی در تداوم مصرف مواد مخدر بسیار مهم است و اساسا بسیاری از معتادان، وجود این مشكلات را برای شروع یا عود مصرف مهم می‌دانند.

وی تصریح كرد: از آنجا كه عمده پزشكان و روانشناسانی كه در دوره‌های آموزشی درمان با متادون شركت می‌كنند، سوالات زیادی در این زمینه دارند و به نظر می‌رسد كه در درمان این اختلالات در معتادان تحت درمان، مشكل جدی وجود دارد، آشنایی با نحوه مداخلات پزشكی و درمانی در درمان اختلالات جنسی مصرف كنندگان مواد مخدر ضروریست.

به گزارش ایسنا، فخرایی در ادامه از دست رفتن كنترل مصرف‌كنندگان مواد افیونی بر اعمال جنسی و در نتیجه افزایش خطر ابتلای این افراد به امراض عفونی ناشی از اعمال جنسی محافظت نشده را از دیگر خطراتی توصیف كرد كه مصرف‌كنندگان مواد افیونی را تهدید می‌كند.

این پژوهشگر همچنین به تبلیغات برخی داروهای درمان اعتیاد كه تحت عنوان افزایش دهنده قوای جنسی معتادان تحت درمان نیز تبلیغ می‌شود، اشاره و عنوان كرد: این داروها عمدتا با هدف سودجویی تبلیغ می‌شود.

وی در پایان تاكید كرد: بازگشت قوای جنسی به سطح سلامت قبل از آغاز مصرف مواد افیونی و برطرف كردن اختلالات جنسی افرادی كه تحت درمان قرار گرفته‌اند، بتدریج حاصل می‌شود.


پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز