وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تعداد قربانیان ایرانی تا سال 98

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات تاکید کرد: در صورت عدم کنترل روند کنونی مصرف سیگار در کشور، طی 10 سال آینده هر سال 200 هزار ایرانی بر اثر مصرف مواد دخانی جان خود را از دست می دهند. دکتر مصطفی غفاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: در حال حاضر سالانه 5 میلیون نفر در دنیا بر اثر عوارض مواد دخانی فوت می کنند که این آمار ظرف 20 سال آینده به 10 میلیون مرگ و میر در سال افزایش خواهد یافت.

بررسیها نشان می دهد، اغلب بیماریهایی که در اثر مصرف مستقیم و غیر مستقیم انواع مواد دخانی مردم را به کام مرگ می کشاند شامل بیماریهای قلبی عروقی، ریوی و حتی اعصاب و روان است.

غفاری با اشاره به اینکه سیگار عامل 30 درصد مرگ و میرهای ناشی از سرطانهاست، افزود: علت 75 درصد بیماریهای ریوی ناشی از مصرف مواد دخانی است.

براساس آمار وزارت بهداشت، بیش از 10 میلیون نفر از جمعیت کشور سیگاری هستند که سالیانه بیش از 58 میلیارد نخ سیگار مصرف می کنند.

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات در ادامه از کاهش 3 درصدی نوجوانانی که مستعد سیگاری شدن هستند، خبر داد و گفت: در سال 82 حدود 12 درصد نوجوانان کشور مستعد روی آوردن به مواد دخانی بوده اند که این آمار در سال 86 به 9 درصد کاهش یافته است.