وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

58 درصد افراد معتاد حاشیه‌‏نشین هستند

معاون مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی اردبیل, گفت: در طول 5 ماه گذشته؛ بیش از 600 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان اردبیل کشف شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از رشد 111 درصدی برخوردار بوده است. سرهنگ جعفر محمد صادقی باغمیشه, معاون مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی اردبیل, در گفت و گو با خبرنگار ایلنا, افزود: بر این اساس 153 کیلو تریاک با رشد 84 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته, 2 کیلو و 600 گرم هروئین با کاهش 15 درصد نسبت به سال قبل, 14 کیلو و 500 گرم حشیش با رشد 382 درصد و 43 کیلوگرم گراس با حدود 400 درصد رشد نسبت به مشابه سال گذشته، کشف شده است.

وی گفت: در این رابطه, مجموعاً یک هزار و 544 نفر دستگیر و 8 باند مهم و گسترده منهدم شده و 37 نفر قاچاقچی و نیز حدود 351 نفر توزیع کننده, حمل کننده و نگهدارنده مواد مخدر دستگیر شده‌‏اند. وی افزود: همچنین, در این رابطه یک‌‏هزار و 506 معتاد دستگیر و 856 پرونده تشکیل و تحویل مقامات قضایی استان شده است. وی خاطرنشان کرد: همچنین در طول این مدت 61 دستگاه خودرو و موتورسیکلت و 28 دستگاه تلفن همراه از قاچاقچیان، توقیف و چهار قبضه اسلحه از آنها کشف و ضبط شده است.
وی, با بیان راه‌‏های مبادی ورودی مواد مخدر به استان اردبیل, گفت: بیشتر مواد مخدر کشف شده در استان، بر اساس تحقیقات و پیگیری‌‏های به عمل آمده از استان‌‏های فارس, مشهد و تهران، وارد استان اردبیل می‌‏شود و این معاونت امسال در راستای تشدید مبارزه با سوداگران مرگ، اقدام به شناسایی اعضای باندهای فعال, تهیه شناسنامه برای معتادان و به دست آوردن آمار تقریبی از آنها, شناسایی نقاط آلوده در سطح استان و اجرای چند مرحله عملیاتی کرده است. وی افزود: با برنامه‌‏ریزی صورت گرفته، قرار است 12 مرحله از عملیات، همزمان با سراسر کشو ر در استان اردبیل نیز تا پایان امسال برگزار شود که امیدواریم با اجرای آن، شاهد کاهش بلایا و گرفتاری ناشی از این مصرف این ماده خانمان‌‏سوز، بین خانواده‌‏ها باشیم.
صادقی تصریح کرد: خانواده‌‏ها به خصوص پدر و مادر، دقت کافی و لازم را بر روی تربیت فرزندان و کنترل دقیق رفت آمد آنها داشته باشند و طبق آمار و تحقیقات صورت گرفته 58 درصد افراد گرفتار در دام اعتیاد ساکن حاشیه شهر هستند که دولت و مسوولان باید با ایجاد مراکز ورزشی, فرهنگی و تفریحی در حاشیه شهرها و نقاط مستعد برای انحرافات اجتماعی، جلوی این معضل بسیار خطرناک را بگیرند و از انجام کارهای پیشگیرانه دریغ نکنند.

 

پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز