وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ساخت عجیب ریه انسان در محیط آزمایشگاه

ساخت عجیب ریه انسان در محیط آزمایشگاه
چنانچه نتایج آزمایش ها نشان دهد که ریه ها خوب فعالیت می کنند در آن صورت می توان از آنها برای کمک به بیش از هزار و 600 نفر که در انتظار پیوند ریه به سر می برند، استفاده کرد.

جان نیکولاس یکی از محققان شاخه پزشکی دانشگاه تگزاس گفت: ساخت این ریه ها همانند یک داستان علمی تخیلی است و ما در حال تبدیل کردن داستان های علمی تخیلی به یک واقعیت علمی هستیم.

وی گفت: در این مطالعه از ریه های دو کودک که بر اثر یک سانحه جان خود را از دست داده بودند، استفاده شد.در این آزمایش تمامی بافت های آسیب دیده ریه را جدا کردیم و چارچوبی از کلاژن و آلاستین را به دست آوردیم.

کلاژن و الاستین از پروتئین های ساختاری هستند که به طور طبیعی در زیر پوست تولید می شوند.

این پروتئینها برای حفظ نرمی و خاصیت ارتجاعی پوست و دیگر اندام ها ضروری هستند.

بدن به طور طبیعی این پروتئینها را تولید می کند و افراد جوان معمولا میزان بالایی از این پروتئین ها را در بدن خود دارند، اما تولید آن درون بدن به واسطه عواملی مثل افزایش سن، رادیکال های آزاد یا عوامل محیطی و همچنین فقر ویتامینها و املاح مورد نیاز برای تولید کلاژن کم می شود .

نیکولاس خاطر نشان کرد: سپس سلول های ریه کودک دیگر را جدا کردیم و آنها را روی داربست قرار دادیم و داربست را در یک مایع پر از مواد مغذی که برای حمایت از رشد سلولی لازم است، غوطه ور کردیم.

وی گفت: در این آزمایش موفق به رشد ریه هایی شدیم که دقیقا شبیه ریه های طبیعی انسان هستند اما آنها صورتی تر ، نرم تر و همچنین دارای تراکمی کمتر هستند.