وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

علت بد رفتاری در کودکان چیست؟

علت بد رفتاری در کودکان چیست؟
کودکتان پرخاشگر شده است؟ هر کاری که بخواهد می کند؟ به هیچ چیز و هیچ تذکری توجه نمی کند؟ علت این رفتار ها چیست ؟! برای فهمیدن چگونگی شکل گرفتن رفتار کودکان باید به 3 نکته ی زیر توجه کرد :

1 – ساختار ژنتیكی

2 – محیط خانوادگی

3 – جامعه‌‌ای كه در آن زندگی می‌كنند

این عوامل، مهارت‌ها، نگرش‌ها و توانایی‌های كودكان را شكل می‌دهد و روی مشكل‌های رفتاری آنها اثر می‌گذارد.
درباره ساختار ژنتیكی بایدبه این نکته اشاره کنم که كودكان، ساختار ژنتیكی واحدی رااز والدین خود به ارث می‌برند. این توارث شامل خصوصیات جسمی مثل رنگ چشم، مو و خصوصیات رفتاری و هیجانی است. مثلا كودكانی كه مشكل تمركز یا تمایل به غمگین یا افسرده بودن دارند، ممكن است چنین ساختار ژنتیكی‌ای داشته باشند كه در آنها این مشكل‌ها را محتمل‌تر می‌كند.كودكان سرشت خود را از والدین به ارث می‌برند، مثل میزان اجتماعی و برون‌گرا بودن، میزان فعالیت یا وضعیت هیجانی.

برخی از این خصوصیات مدیریت كودكان را دشوار می‌كند. مثلا برخی از آنها به توجه زیاد نیازمندند، برخی بسیار فعال یا شلوغ و دائم در حال جستجوی محیط اطرافشان هستند، بعضی هم گریه و جنجال به پا می‌كنند و تنظیم تغذیه و خوابشان مشكل است. البته فقط كودكان دشوار، مشكل‌های رفتاری پیدا نمی‌كنند و برخی از كودكان آسان نیز این مشكل‌ها را دارند. رفتار كودكان نه تنها به سرشت آنها، بلكه به واكنش دیگران به رفتارشان نیز بستگی دارد.