وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

6 نکته مهم پس از خرید دستگاه هوشمند

6 نکته مهم پس از خرید دستگاه هوشمند
اگر به تازگی یک تلفن همراه هوشمند یا تبلت خریده‌اید خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
همان‌طور که می‌دانید دنیای فناوری روز‌به‌روز در حال پیشرفت بوده و سرعت پیشرفت در تجهیزاتی مانند تلفن‌های همراه و تبلت‌ها بسیار زیاد است. در این بین کسانی هستند که بتازگی به جمع کاربران این وسایل هوشمند اضافه‌شده‌اند و برخی نیز دستگاه قدیمی خود را ارتقا داده‌اند. استفاده از این وسایل به هوشمندی و توجه به نکات ریز و درشتی نیاز دارد که در این مقاله شش مورد از مهم‌ترین‌ آنها را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

1ـ تنظیمات را زیر و رو کنید
صدای هشدار، بیپ‌های کوتاه، پیام‌های اطلاع‌رسانی و بسیاری موارد دیگر، از نکاتی است که در یک دستگاه جدید مشاهده می‌شود و شاید شما تمایلی به فعال بودن آنها نداشته باشید. به‌عنوان اولین نکته پیشنهاد می‌کنیم پس از خرید یک گجت ابتدا به بخش تنظیمات دستگاه بروید و همه بخش‌های موجود در آن را بازدید کرده و مقادیر قابل تغییر را به‌طور کامل زیر و رو کنید. تنظیمات زبان دستگاه، صفحه‌کلید، ملودی زنگ و پیام کوتاه، شدت بلندی صدا و بسیاری از موارد دیگر از گزینه‌هایی است که ‌باید طبق سلیقه خود آنها را تغییر دهید.
دستگاه هوشمند،گوشی هوشمند ،تبلت،راهنمای خرید موبایل،نرم افزار موبایل

2ـ به‌روز باشید
گاهی اوقات ممکن است تلفن همراه یا تبلت شما هنگام تولید به آخرین نسخه سیستم‌عامل مجهز باشد، اما هنگامی که آن را می‌خرید، نسخه‌های جدیدتری برای آن منتشر شده باشد. حتی ممکن است سیستم‌عامل دستگاه شما به‌روز باشد اما نرم‌افزارهایی روی آن وجود داشته باشد که آنها دارای نسخه‌های جدیدتری باشند.

در این شرایط توصیه می‌کنیم پیش از افزودن برنامه‌ها و اطلاعات خود روی دستگاه، ابتدا به بررسی فایل‌های به‌روزرسانی سیستم‌عامل و نرم‌افزارهای موجود روی آن بپردازید و سپس (پس از به‌روزرسانی‌های احتمالی) از دستگاه استفاده کنید.

3ـ‌ امنیت را فراموش نکنید
مطمئنا نصب نرم‌افزار و بازی‌های جدید، افزودن موزیک و ذخیره اطلاعات دیگر در دستگاه برای شما لذت‌بخش است، اما فراموش نکنید که پیش از انجام این کارها، نکات مهم‌تری نیز وجود دارد که یکی از آنها اعمال تنظیمات امنیتی روی دستگاه است، زیرا هیچ کاربری تمایل ندارد اطلاعات شخصی‌اش با دیگران به اشتراک گذاشته شود یا در دسترس افراد غریبه باشد. موارد مختلف امنیتی همچون ردگیری دستگاه سرقت شده، پاکسازی اطلاعات دستگاه از راه دور و اختصاص رمز یا پین‌کد برخی گزینه‌های پیشنهادی برای افزایش امنیت دستگاه به‌شمار می‌رود.

4ـ کنترل ابرها
امروزه بسیاری از سیستم‌های عامل‌ و تولیدکنندگان دستگاه‌های هوشمند امکاناتی را برای استفاده از فضاهای ابری در اختیار کاربران قرار می‌دهند. برای نمونه هماهنگ‌سازی اطلاعات تماس، تصاویر، موزیک‌ها و تقویم‌ها امکاناتی است که یک سرویس ابری در اختیار شما قرار می‌دهد و با استفاده از آن می‌توانید براحتی از اطلاعات موردنظرتان در چند دستگاه هوشمند استفاده کنید.

توجه داشته باشید گاهی اوقات امکانات اشتراک‌‌گذاری روی سرویس‌های ابری فقط به درخواست شما صورت می‌گیرد و برای استفاده راحت‌تر از دستگاه ‌باید خودتان این گزینه را فعال کنید. البته گاهی نیز (در سیستم‌عامل اندروید) این قابلیت به‌طور پیش‌فرض فعال بوده و ممکن است شما به استفاده از آن تمایلی نداشته باشید زیرا موجب می‌شود یک کپی از تمام عکس‌های ذخیره شده روی دستگاه شما در سرور ابری نیز آپلود شده و علاوه بر مصرف پهنای باند اینترنت، فضای اختصاصی سرویس ابری نیز بیهوده اشغال شود.

5 ـ اعمال سلیقه‌های شخصی
اکنون که به تنظیمات دستگاه تسلط دارید، همه برنامه‌ها به‌روز است و موارد امنیتی را نیز کنترل کرده‌اید نوبت اعمال سلیقه‌تان می‌رسد. اختصاص تصویر زمینه دلخواه، دسته‌بندی برنامه‌ها در پوشه‌ها، تغییر در منوها و چیدمان نرم‌افزارها، افزودن گجت‌ها به صفحه‌اصلی و نصب لانچرها از جمله مواردی است که هنگام اعمال سلیقه می‌توانید به آنها بپردازید.

6 ـ از حالا به فکر فروش دستگاه باشید
شاید به‌نظرتان زود باشد که از همین حالا به محض خرید دستگاه جدید به فکر فروش آن باشید، اما توجه داشته باشید بالاخره پس از یک‌ یا دو سال یا حتی بیشتر ممکن است تمایل داشته باشید دستگاه خود را بفروشید و ممکن است شخص خریدار یک کاربر خانگی باشد.
در این شرایط چنانچه جعبه و دیگر متعلقات دستگاه به‌طرز صحیح و مناسبی نگهداری شده باشد، مطمئنا می‌توانید دستگاه خود را به قیمت بهتری بفروشید و خریدار نیز با اطمینان بیشتری نسبت به خرید از شما اقدام می‌کند. محافظت دستگاه با استفاده از کیف‌ها و برچسب‌های محافظ صفحه‌نمایش نیز می‌تواند به سالم ماندن بدنه اصلی دستگاه کمک کند.