وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

انتقال اجساد سقوط هواپیما به تهران

مدیرکل ستاد حوادث غیرمترقبه استان قزوین از انتقال اجساد جمع آوری شده کشته شدگان سانحه سقوط هواپیما در قزوین به آزمایشگاه پزشکی قانونی تهران خبر داد.

محمد علی آهنی در گفتگو با خبرگزاری مهر از قزوین، ضمن تسلیت به خانواده کشته شدگان این سانحه هوایی گفت: بعد از وقوع این سانحه هوایی بلافاصله نیروهای امداد و نجات شامل گروه هایی از نیروهای نظامی و انتظامی، آتش نشانی، هلال احمر و شهرداریهای اقبالیه و قزوین به محل اعزام شدند و کار جستجوی اجساد را آغاز کردند.

وی افزود: به رغم آنکه محل سقوط هواپیما در زمین های کشاورزی و دشت هموار بود اما شدت انفجار و برخورد هواپیما به زمین به حدی بود که متاسفانه همهی اجساد متلاشی شده و هیچ گونه جسد کاملی به دست نیامده است.

آهنی یادآور شد: با تلاش ماموران امداد و نجات تقریبا همهی اجساد متلاشی شده در محل جمع آوری و به پزشکی قانونی قزوین منتقل شد که به دلیل امکانات محدود تشخیص هویت در قزوین، اجساد جمع آوری شده صبح امروز با دو دستگاه آمبولانس به آزمایشگاه پزشکی قانونی در کهریزک تهران منتقل شد.

وی تصریح کرد: خانواده قربانیان برای کسب اطلاعات لازم در خصوص از دست رفتگان خود می توانند از طریق پزشکی قانونی تهران اقدام کنند هر چند با توجه به شدت انفجار و متلاشی شدن اجساد شناسایی قربانیان تقریبا غیر ممکن است.

مدیرکل ستاد غیرمترقبه استان قزوین یادآور شد: قطعات متلاشی شده هواپیمای کاسپین هم جمع آوری و به قزوین منتقل شده است که با اعلام سازمان هواپیمایی کشوری تحویل این سازمان خواهد شد.

آهنی گفت: شب گذشته با تشکیل جلسه فوق العاده شورای تامین در استانداری قزوین با حضور استاندار و مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری مقرر شد 48 ساعت دیگر عملیات جستجو برای پیدا کردن جعبه سیاه هواپیما و سایر مدارک تشخیص هویت مسافران و هواپیما ادامه پیدا کند.

وی افزود: به دلیل بروز آلودگی بر اثر متلاشی شدن و پراکندگی اجساد در محل سقوط و جلوگیری از بیماریهای احتمالی بعد از اتمام عملیات جستجو فعالیت سم پاشی با هواپیما در محل انجام خواهد شد تا نسبت به ضد عفونی کردن محل سقوط اقدام شود.

آهنی از کشاورزان و ساکنان اطراف محل سقوط هواپیما خواست مراقب مسائل بهداشتی باشند و در صورت بروز هر گونه مشکل زیست محیطی به سازمان جهاد کشاورزی استان و یا گروههای بهداشتی مستقر در محل مراجعه کنند.



پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز