وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

این نوشیدنی سلامت مردان را به خطر می اندازد!

این نوشیدنی سلامت مردان را به خطر می اندازد!
نوشابه‌های گازدار باعث بیماری قلبی در مردان می‌شود
مصرف نوشابه‌های گازدار و آب میوه‌های شیرین شده با شکر از عادات غذایی روزانه به شمار می‌رود که همه گروه‌های سنی تمایل زیادی به مصرف این نوشیدنی‌ها دارند اما به نظر می‌رسد که با توجه به نتایج تحقیقات جدید، مردان باید در محاسبات خود بازنگری کنند.
تحقیقات جدید در آمریکا نشان می‌دهد مصرف روزانه 340 میلی‌لیتر نوشابه و آب میوه‌های شیرین شده با شکر، افراد به ویژه مردان را در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار می‌دهد.
بر اساس این تحقیقات، مردانی که روزانه معادل 340 میلی‌لیتر نوشابه و آب میوه‌های شیرین شده با شکر مصرف می‌کند، 20 برابر بیشتر – در مقایسه با مردانی که اصلاً از این نوشیدنی‌ها مصرف نمی‌کنند- در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارند. این تحقیقات از 43000 مرد 40 تا 75 ساله در طول 23 سال به عمل آمد و نشان داد که مصرف مداوم نوشابه‌های گازدار درصد تری گلیسرید و پروتئین التهابی (CRP) را بالا و سطح کلسترول خوب «HDL» را که از حملات قلبی جلوگیری می‌کند، پایین می‌آورد و در نهایت احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. این تحقیقات به افراد سالم و به ویژه بیماران قلبی توصیه کرد که نوشابه‌های گازدار زیاد مصرف نکنند. بر اساس این تحقیقات، مصرف این نوشیدنی‌ها به میزان اندک دو بار در هفته یا ماه هیچ خطری برای سلامتی ندارد.
اخیراً نیز تحقیقات پژوهشگران دانشگاه آدلاید آمریکا نشان داده بود که مصرف نوشابه‌های گازدار خطر ابتلا به آسم، انسداد ریوی مزمن و پوکی استخوان را افزایش می‌دهد.
 
نوشابه‌های گازدار قدرت باروری مردان را کاهش می‌دهد
تحقیقات نشان داده است قدرت باروری مردانی که هر روز نوشابه گازدار می‌نوشند در معرض خطر قرار دارد. در واقع تحقیقات نشان داده است مردانی که بیشتر از دیگران نوشابه گازدار می‌نوشند زندگی ناسالم تری نیز دارند. این افراد میوه و سبزی کمتری مصرف می‌کنند و بیشتر به خوردن فست‌فود علاقه دارند. مدتهاست به اثبات رسیده است شیوه زندگی ناسالم عامل مهم به خطر افتادن سلامت باروری در مردان است.
 
ارتباط مصرف نوشابه و سرطان در مردان
نتایج یک تحقیق 15 ساله نشان می‌دهد مردانی که در روز یک نوشیدنی گازدار 300 میلی‌لیتری مصرف می‌کنند 40 درصد بیش از سایرین در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات قرار می‌گیرند.
نکته نگران‌کننده این است که این خطر در رابطه با بیماری که در مرحله اول باشد و به واسطه آزمایش‌های خون تشخیص داده‌شده کاربرد ندارد بلکه سرطان‌هایی را هدف می‌گیرد که به قدری پیشرفته‌اند که علائم را نشان می‌دهند. این امر از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که احتمال مهلک بودن اشکال سرطان پروستات که به سرعت رشد می‌کند بیشتر است.
نتایج این تحقیق در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شده و نخستین تحقیقی نیست که خوردن نوشیدنی‌های گازدار شکر دار را تهدیدی برای سلامت عمومی می‌داند. تحقیقات پیشین مصرف این نوشیدنی‌ها را به حمله‌های قلبی، دیابت، افزایش وزن، استخوان‌های شکننده، سرطان پانکراس، ضعف ماهیچه‌ای و خطرات بالقوه فلج شدن نسبت داده‌اند.

محققان سوئدی که این تحقیق را انجام داده‌اند اظهار داشتند که پیش از نهایی کردن این نتایج باید تحقیقات بیشتری انجام شود اما در حال حاضر هم دلایل فراوانی برای قطع مصرف این نوشیدنی‌ها وجود دارد.
آن‌ها برای انجام این تحقیقات وضعیت سلامتی بیش از 8 هزار مرد 37 تا 45 ساله را برای یک دوره 15 ساله بررسی کردند؛ مردانی که در آغاز این تحقیق در وضعیت سلامتی مناسبی بودند، درباره نحوه خوردن و نوشیدن خود مورد سۆال قرار گرفتند.

تا پایان دوره این تحقیق آن‌ها عادات روزانه مردانی را که سرطان پروستات داشتند مورد مقایسه قرار داده‌اند و مشخص شده است که بین مصرف نوشیدنی‌های گازدار شکردار و این بیماری ارتباطی وجود دارد.
کارشناسان دانشگاه لاند همچنین دریافتند که افرادی که دارای رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات هستند با افزایش خطر ابتلا به انواع خفیف تر سرطان پروستات روبرو هستند.
در این تحقیقات هیچ ارتباطی میان آب میوه، نوشیدنی‌های رژیمی و مصرف قهوه و چای و شکر با این بیماری مشاهده نشده است.
 
استخوان مردان با نوشابه بیشتر پوک می‌شود
افرادی که روزانه یک لیوان نوشابه سیاه مصرف می‌کنند، بعد از 35 سالگی میزان بروز پوکی استخوان در آن‌ها افزایش می‌یابد؛ به طوری که خطر ابتلا به این عارضه در زنان 3 برابر و در مردان به میزان 5 برابر بیشتر می‌شود.