وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

رعایت نکاتی بهداشتی هنگام خرید آجیل شب عید

رعایت نکاتی بهداشتی هنگام خرید آجیل شب عید
برای اطمینان از سلامت آجیل، باید مدتی آن را دست نگه داشت و در صورتی که دست رنگی شد نباید آن را خریداری کرد زیرا نشان دهنده استفاده از رنگ های غیر مجاز است.

 مهندس سید رضا غلامی رییس اداره نظارت بر بهداشت اماکن و مواد غذایی وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: آجیل‌هایی که کرم زده باشد، نم یا رطوبت داشته باشد برای خرید مناسب نیست و به طور معمول تخمه هایی که به دست رنگ پس بدهند یا پسته هایی که بیش از حد قرمز باشند، از مصادیق آجیل های رنگی، نامرغوب و غیربهداشتی هستند.

با وجود این که مصرف آجیل های بسته بندی شده و دارای تمامی علائم تضمین کننده سلامت کالا، مانند پروانه ساخت، تاریخ تولید و انقضا هنوز در فرهنگ خرید شهروندان جا نیفتاده است، اما خرید این نوع آجیل، تمامی ملاک های یک خرید مناسب را داراست.

مهندس غلامی با بیان این که این که هموطنان باید از تهیه انواع آجیل از دست‌فروش‌ها و یا اتومبیل‌هایی که داخل آن به عرضه انواع آجیل می‌پردازند،خودداری کنند، تاکید کرد: باید آجیل‌ها را از محل‌های مشخص، مراکز آجیل‌فروشی ثابت و دارای مجوز آجیل‌فروشی و یا قنادی‌های دارای مجوز تهیه کنند.