وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تأمین اجتماعی كمك هزینه كفنودفن میپردازد

كمك هزینه كفن و دفن، مبلغ مقطوعی است كه برای تأمین هزینههای مربوط به كفن و دفن بیمه شده در مواردی كه خانواده وی این امر را برعهده میگیرند، به بازماندگان وی پرداخت میشود.

سرپرست معاونت فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی گفت: این سازمان به عنوان یك سازمان بیمهگر اجتماعی، وظایف و مسئولیتهای مختلفی دارد كه یكی از انواع حمایتهای تأمین اجتماعی، پرداخت كمك هزینه كفن و دفن به خانواده بیمهشدگان متوفی است.
به گزارش موج به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، عباس صابری گفت: هدف از پرداخت این كمك هزینه، جبران قسمتی از هزینههاییست كه بازماندگان و مشمولان قانون تأمین اجتماعی برای كفن و دفن آنها متقبل میشوند.
صابری تصریح كرد: بر این اساس كمك هزینه كفن و دفن، مبلغ مقطوعی است كه برای تأمین هزینههای مربوط به كفن و دفن بیمه شده در مواردی كه خانواده وی این امر را برعهده میگیرند، به بازماندگان وی پرداخت میشود.
سرپرست معاونت فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی خاطر نشان كرد: طبق قانون تأمین اجتماعی، كمك هزینه كفن و دفن به عنوان یكی از حمایتهای این سازمان، علاوه بر بازماندگان بیمهشدگان اجباری و اختیاری، به بازماندگان بازنشستگان، از كار افتادگان كلی و مقرری بگیران بیمه بیكاری متوفی نیز پرداخت میشود.
وی یكی از شرط های كمكهزینه كفن و دفن به همسر بیمه شده یا مستمریبگیر متوفی را برقرار بودن ارتباط بیمه شده با كارفرمای كارگاه دانست و تصریح كرد: با تصویب شورای عالی سازمان از ابتدای سال 87 چنانچه همسر بیمه شده فوت كند، این هزینه نیز به بیمه شده اصلی یا مستمری بگیر پرداخت میشود.
صابری افزود: مبلغ پرداختی از سوی سازمان تأمین اجتماعی بابت كمك هزینه كفن و دفن برابر یكماه حداقل دستمزد زمان فوت بوده كه این مبلغ در سال 88 به میزان 2 میلیون و 635 هزار و 200 ریال است.