وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

به دستهایتان هم توجه کنید

1) طریقه درست سوهان زدن ناخن‌ها‌ را بیاموزید.

برای جلوگیری از سست شدن و شکسته شدن ناخن‌ها‌، با یک سوهان ناخن ازیک سو آنها را سوهان بزنید.

سوهان زدن از جهات مختلف آنها را سست کرده و باعث می‌شود که ناخن‌ها‌ شکننده شوند.

 

2) لاک‌ها‌ را به آرامی پاک کنید.

با بالا رفتن سن، ناخن‌ها‌ خشک و شکننده می‌شوند.

با تغییر نوع لاک پاک کن می‌توانید به حفظ سلامت ناخن‌ها‌ کمک کنید، به گونه ای که به جای استفاده از لاک پاک کن‌ها‌ی حاوی مقادیر زیادی استون، از لاک پاک کن ملایم تری که مقدار استون به کار رفته در آن بسیار ناچیز است استفاده کنید، که همین سبب حفظ رطوبت و چربی طبیعی ناخن شده و به سلامت ناخن‌ها‌ بسیار کمک خواهد کرد.

 

3) ازدست‌ها‌یتان بیشتر مراقبت کنید.

محصولات آرایشی مربوط به پوست که شما تا به حال برای بر طرف کردن مشکلات ناشی از آفتاب برای دست‌ها‌یتان استفاده کرده اید، رتینویدز (retinoids) آلفا هیدروکسی اسید (alpha-hydroxy acid) و پپتایدز(peptides) سازنده کلاژن هستند و موجب ضخامت پوست می‌شوند وضایعات به وجود آمده روی پوست که ناشی از اشعه آفتاب است را بر طرف می‌کند. بعد از زدن کرم به صورتتان باقیمانده کرم را به دست‌ها‌یتان بزنید.

 

4) ناخن‌ها‌یتان را مانیکور کنید.

در یک بررسی به این نتیجه رسیده اند که، از نظر مردم، خانمهای مانیکور کرده و انگشتر به دست، زیبا تر و جوان تر هستد.

بنابراین با ناخن‌ها‌ی مانیکور کرده همیشه جوان به نظر می‌رسید.

5) از براق کننده‌ها‌ی حاوی مواد نگهدارنده استفاده نکنید.

از براق کنند‌ها‌یی استفاده کنید که بر چسب "بدون فرمالئید" رویشان حک شده باشد. این ماده نگهدارنده، باعث از بین رفتن آب طبیعی ناخن شده و آن را ضعیف و شکننده خواهد کرد و به مرور زمان ناخن‌ها‌ نازک خواهند شد.

6) برجستگی و برآمدگی ناخن‌ها‌ را از بین ببرید.

اگر روی ناخن‌ها‌ یتان برجستگی‌ها‌یی وجود دارد، که اغلب به صورت خط‌ها‌ی عمودی روی ناخن ظاهر می‌شود به علت افزایش سن ،عامل ژنتیکی و یا در اثر آسیب‌ها‌ی ناشی از آفتاب به وجود خواهند بود.

از محلولی برای برطرف کردن این برجستگی‌ها‌ وجود دارد استفاده کنید.

 

7) برای تقویت و استحکام بخشیدن به ناخن‌ها‌ از غذاهایی خاص استفاده کنید.

رژیم غذایی سرشار از زرده تخم مرغ، عدس و کره بادام زمینی در تقویت و استحکام ناخن‌ها‌ بسیار موثر هستند.

 

8) از پوستتان در برابر آسیب‌ها‌ی آفتاب محافظت کنید

استفاده مرتب از کرم‌ها‌ی مرطوب کننده بلافاصله بعد ازهر بار شستن دست‌ها‌، باعث حفظ آب مورد نیاز دست‌ها‌ می‌شود. از کرم‌ها‌ی دست با SPFپانزده درصد استفاده کنید باید توجه داشته باشید که ساختارشان به گونه ای باشد که رطوبت را به خوبی جذب کند. مانند اسید هیالورونیک (hyaluronic acid) گلیسیرین یا اوره که رطوبت را به طور مناسب روی دست حفظ می‌کنند. محافظت در برابر نور خورشید از لک شدن پوست و همچنین از نازک شدن پوست‌ها‌ی ظریف جلوگیری می‌کند.

9) از دستکش استفاده کنید.

با بالا رفتن سن، چربی پوست دست کمتر خواهد شد و کمتر رطوبت به خودش جذب خواهد کرد و خشک می‌شود. اگر از دستکش استفاده نمی کنید به دست‌ها‌یتان کرم بزنید.

هنگامی که برای نظافت خانه گردگیری می‌کنید و یا کار‌ها‌یی که با مواد شوینده در ارتباط است را انجام می‌دهید حتما از دستکش‌ها‌یی با آستر کتان استفاده کنید.

10) با انتخاب رنگ صورتی زیبا تر شوید.

با زدن لایه ای ظریف لاک به ناخن‌ها‌، مانند صورتی کم رنگ، زیبایی فراوانی به دست‌ها‌ی خود داده اید و توجه همه را از لک‌ها‌ و ایراد‌ها‌ی پوست دست، به ناخن‌ها‌ی زیبایتان معطوف خواهید کرد.

 

11) ناخن‌ها‌یتان را کوتاه کنید.

برای زیبا نگه داشتن ظاهر ناخن‌ها‌ و همچنین ظاهر انگشتان، ناخن‌ها‌ را حدودا بیشتر از 3 سانتیمتر بلند نکنید.

12) هنگام پاک کردن لاک به نکته زیر توجه کنید.

کمی از کرم دست یا روغن مخصوص پوست به کناره‌ها‌ی ناخن تان بزنید. این کار را قبل از پاک کردن لاک روی ناخن باید انجام بدهید تا به سلامت پوست کمک کند. در واقع، این عمل مانع از دست رفتن رطوبت دست خواهد شد.

 

13) برای زیبایی و استقامت ناخن‌ها‌ بیوتن (BIOTIN) مصرف کنید.

مطالعات بسیاری در این زمینه انجام شده است که مصرف روزانه 5/2 میلی گرم از ویتامین B به طور کلی استقامت زیادی به ناخن‌ها‌ی ضعیف و شکننده می‌بخشد و آنها را محکم تر و سخت تر خواهد کرد ودر نتیجه ناخن‌ها‌ در تماس با اطراف کمتر می‌شکند و یا کمتر لب پرخواهند شد.

 

14) از جویدن ناخن‌ها‌ خودداری کنید.

جویدن ناخن‌ها‌ جلوه زشتی به دستها خواهد داد و در دراز مدت به رشد طبیعی ناخن‌ها‌ آسیب خواهد رساند و حتی قسمت جلو دندانها نیز ازاین آسیب بی نصیب نخواهند بود و موجب خراب شدن و بد فرم شدن شکل دندان می‌شود. در آخر، ناخن جویدن منجر به شکستگی آنها و در نتیجه بد شکلی دندان‌ها‌ خواهد شد.

 

15) لک‌ها‌ی آفتاب برروی دستانتان را پاک کنید.

برای پنهان و محو کردن لک‌ها‌ی قهوه ای روی دست‌ها‌ از محصولی استفاده کنید که 2% هیدروکیونون (hydroquinone) داشته باشد. که استفاده از این محصول بیشترین تاثیر برای سفید کردن پوست دارد.

این محصول با نفوذ به سلول‌ها‌ی پوست، باعث کم شدن لک‌ها‌ی سیاه روی پوست خواهند شد، که البته ممکن است ماهها به طول بیانجامد تا تغییری روی پوست مشاهده شود. برای نتیجه بهتر و سریعتر از هیدروکیونون آن را همراه با رتینول یا آلفا هیدروکسی اسید استفاده کنید.




پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره