وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دانشجویی با 79 ساله سن

فكر می‌كنید مسن‌ترین دانشجوی ایران چه سالی به دنیا آمده و حالا چند سال دارد.40 سال،50 سال،60 سال یا… سید قنبر حیدری شیشوانی، سال 1309 به دنیا آمده و بزنیم به تخته حالا 79 سال دارد. او سال پایانی تحصیل در رشته علوم اجتماعی را پشت‌سر می‌گذارد. زندگی پر فراز و نشیبی داشته و چیزی حدود 25‌سال پشت كنكور مانده است.
 
دانشجویی با 79 ساله سن

 

مسن‌ترین دانشجوی كشور، سوم تیر 1309 در روستای شیشوان شهرستان عجب‌شیر استان آذربایجان شرقی به دنیا آمده و دارای یك فرزند دختر است.

او كلاس اول و دوم دبستان را در شهرستان عجب‌شیر به اتمام رسانده و كلاس سوم ابتدایی او با خاطرات تلخی همراه است چرا كه با قشون كشی متفقین و تهاجم آنها، پدرش را از دست می‌دهد. او در نبود پدر به همراه مادر با چهار خواهر و یك برادرش با فراز و نشیب‌های زندگی كنار می‌آید و در كنار ناملایمات و سختی‌ها، سال 1329 به دبیرستان لقمان تبریز می‌رود. در همین زمان هاست كه به استخدام آموزش و پرورش درمی‌‌آید.

در جریان كودتای 28 مرداد، 4 ماه زندانی می‌شود. پس از آزادی تا سال 1338 در آموزش و پرورش به‌كارش ادامه می‌دهد و پس از آن نیز با تشكیل اداره عمران روستا‌ها به عنوان دهیار تا سال 1347 مشغول به كار می‌شود.

سید قنبر در سال 55 به طور متفرقه امتحان می‌دهد و دیپلم می‌گیرد. اما از سال 1355 تا سال 1380 (25‌سال) پشت كنكور می‌ماند تا این‌كه بالاخره سال 80 سد كنكور را می‌شكند و در دانشگاه آزاد جهرم در رشته علوم اجتماعی گرایش برنامه‌ریزی قبول می‌شود. خودش می‌گوید: « به خاطر كهولت سن و مشكلات مسكن مسوولان دانشگاه با انتقال من موافقت كردند و به دانشگاه آزاد تبریز منتقل شدم.»

او هفته‌ای 3 روز در دانشگاه درس دارد و حدود 2 ساعت راه طی می‌كند تا به دانشگاه برسد. رابطه استادان و دانشجویان با او خوب است و در فهم مطالب و آموزش كمكش می‌كنند و مهم‌ترین هدفش از ادامه تحصیل افزایش آگاهی است.مسن‌ترین دانشجوی كشور شهریه‌های بالای دانشگاهی را یكی از مهم‌ترین موانع آموزشی می‌داند و می‌گوید: «در سال 84 باید مقطع كارشناسی را تمام می‌كردم ولی به علت شهریه‌های بالا مجبورم واحد‌های كمتری بردارم و این مساله باعث شده تحصیل من در مقطع كارشناسی8 سال طول بكشد.»


 

پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره