وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ایران رتبه چندم IT جهان را دارد؟

فارس: پدر علم IT ایران گفت: از میان 70 كشور جهان ایران رتبه 69 را در زمینه IT به خود اختصاص داده است.

 

علی اكبر جلالی با اشاره به اینكه كشور ما در زمینه IT از نظر زیر ساخت‌ها از حد متوسط عقب‌تر است، افزود: این در حالی است كه از نظر نیروی انسانی بالای حد متوسط قرار داریم.
وی با بیان اینكه از نظر توسعه كاربردهای فناوری اطلاعات نیز زیر حد متوسط هستیم، اظهار داشت: منظور از عقب بودن زیرساخت‌ها به این معنا است كه مردم در كشور ما از اینترنت پر سرعت استفاده نمی‌كنند.


عضو هیئت علمی دانشگاه امیر كبیر تصریح كرد: در حال حاضر 500 میلیون از مردم جهان از اینترنت پرسرعت استفاده می‌كنند و این تعداد باید در ایران حدود 5 میلیون نفر باشد اما در ایران تنها 250 هزار نفر از اینترنت پرسرعت استفاده می‌كنند كه با آمار جهانی فاصله بسیار دارد.


وی با اشاره به اینكه در حوزه نیروی انسانی پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم، گفت: هم‌اكنون بیش از 100 هزار دانشجوی IT در كشور تحصیل می‌كنند كه مسئله نشان می‌دهد كه در زمینه ایجاد علاقه نیروی انسانی موفق بوده‌ایم.


جلالی با بیان اینكه در این زمینه از برخی از كشورها كه كمتر از كشور ما هستند جلوتر هستیم، افزود: اما این در حالی است كه از متوسط جهانی در زمینه IT عقب‌تر و پایین‌تر هستیم.


وی خاطرنشان كرد: نداشتن دولت الكترونیك، تجارت الكترونیك به صورت گسترده و ارتباطات جهانی و همچنین ضعیف بودن در آموزش الكترونیك برای همه از جمله مواردی است كه در كاربردهای فناوری اطلاعات با آمار جهانی فاصله داریم.


این استاد دانشگاه با تاكید بر اینكه برخی از سازمان‌ها در این زمینه فعالیت‌های خوبی داشته‌اند، اظهار داشت: پلیس نیروی انتظامی، وزارت بازرگانی در ساختارسازی و قوه قضائیه در دادگاه‌های الكترونیكی و خدمات الكترونیكی سازمان‌ها و نهادهایی هستند كه در زمینه فناوری اطلاعات خدمات شایانی را ارائه داده‌اند.


وی با اشاره به اینكه برخی از كشورها از نظر تقسیم‌بندی IT، ایران را در رتبه‌های پایینی می‌دانند، تصریح كرد: از میان 70 كشور جهان ایران رتبه 69 را در این زمینه به خود اختصاص داده است.


جلالی گفت: مسئله‌ای مهم در حال حاضر علاقه مردم به IT است كه در موارد مختلفی همچون دریافت كارت كنكور و كارت سوخت استقبال فراوانی از آن می‌شود.