وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دوستی سالم بین خانمها و آقایون

دوستی سالم بین خانمها و آقایون

آیا زمانیکه هومن، سارا را ملاقات می کند، این امکان وجود دارد که تنها به فکر یک دوستی ساده و کاملاً متعارف باشد؟

خانم ها و آقایون در واقع نمی توانند فقط با یکدیگر دوست باشند، می توانند؟

مسلم است که نمی توانند.

همیشه احساسات جنسی تحریک کننده وارد عمل می شوند و آنها را از مسیر اصلی خارج می کنند؛ در صورت بروز چنین مشکلی، از دست همسر، و یا نامزد حسود طرفین چه کاری ساخته است؟

همیشه باید در نظر داشت که سیستم بیولوژیک بدن زنان و مردان طوری ساخته شده است که آگاهانه و یا ناآگاهانه، از خود نسبت به یکدیگر کشش نشان می دهند.

چند سال پیش یک تحقیق گسترده که توسط دکتر "دان امیرا" استاد جامعه شناسی دانشگاه والتر منتشر شد، 4 مقوله را که منجر به دلایل عدم برقراری دوستی – حتی انواع سالم آن – میان خانم ها و آقایون می شد را به طور مفصل مورد تحقیق و بررسی قرار داده بودند. ما در این قسمت نگاهی اجمالی به 4 مورد فوق خواهیم داشت:

عدم توانایی تشریح دلیل برقراری رابطه
ترس از ایجاد احساسات جنسی و بروز جذابیت جنسی
عدم توانایی طرفین در برقراری اصل مساوات نسبت به یکدیگر
واکنشهای اجتماعی نسبت به یک رابطه غیر رمانتیک
تمام موارد بالا تنها حاکی از یک مطلب هستند: (اینجا چه خبر است؟ آنها فکر میکنند کی هستند؟ نمی خواهند قبول کنند که از نظر جنسی نسبت به یکدیگر کشش دارند!)

بگذارید با واقعیت روبرو شویم. تفاوت زیادی میان جنس های مختلف وجود دارد و زمانیکه یک زن و یک مرد با یکدیگر برخورد پیدا می کنند، تمام این تفاوت ها معنا پیدا کرده و مانع برقراری ارتباط متعارف میان آنها می شوند.

اما می توان از دید دیگری نیز به این قضیه نگاه کرد و با قاطعیت اظهار داشت که ادعای فوق الذکر صحت ندارد.

50 سال پیش اگر هومن و سارا با یکدیگر آشنا می شدند، هومن به عنوان نان آور خانه شناخته می شد و سارا هم صرفاً خانم خانه به شمار می رفت. آنها مشابهت های زیادی نداشتند و در عین حال موقعیت های زیادی هم برای آنها به وجود نمی آمد که بتوانند به واسطه آن مشترکاتشان را پیدا کرده و مطابق با آنها عمل کنند.

آنها در طی زندگی روزانه خود، هیچ گاه با یکدیگر تعامل اجتماعی خاصی نداشتند، مگر اینکه می خواستند به مجالس مذهبی بروند، در یک جشن عمومی شرکت کنند و یا برای بقای نسل بشر تلاش کنند ( که البته باید اضافه کرد، مورد اخیر از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد)

این موارد همه مربوط به زمان گذشته بود و اما حالا:

در قرن 21 خانم ها و آقایون برای رسیدن به آرزوهایشان پا را فراتر از مرزهای خانه میگذارند و می توان گقت که در بیشتر موارد تساوی میان این دو جنس رعایت میشود. در سال 1383 هومن و سارا را مشاهده می کنیم که پا به پای هم در دفتر، مشغول به کار هستند.

آنها دوشادوش هم در پشت میز هیئت مدیره پیرامون مسائل حساس کاری بحث میکنند. در موقع کوه پیمایی، پا به پای هم تا نوک قله پیش می روند. شاید فرصت این را نداشته باشند که رودر رو درمورد هر مسئله ای با هم صحبت کنند، اما پای رایانه های شخصی خود می نشینند و در اتاق های گفتگوی عمومی (chat room) در مورد مسائل مختلف با هم بحث می کنند.

بنابراین امروزه نه تنها سارا و هومن به راحتی می توانند به مشترکات میان خود پی ببرند، بلکه با اتکا به این روش به راحتی قادرند یک رابطه کاملاً سالم را نیز با یکدیگر برقرار کنند. از سوی دیگر باید توجه داشت که جامعه نیز از یک چنین روابطی حمایت می کند.

کارشناسان معتقدند که دوستی های سالم میان دو جنس مخالف نه تنها باعث میشود که آنها از زندگی لذت ببرند، بلکه روابط افراد را با خانواده و همسرانشان نیز بهبود می بخشند.

شاید جالب باشد که بدانید آقایون تمایل بیشتری به برقراری دوستی با جنس مخالف از خود نشان می دهند. در یک تحقیق خصوصی که در "لانگ آیلند" ایالت نیویورک انجام شد، پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که به طور کلی نسبت دوستی های آقایون با خانم ها، خیلی بیشتر از دوستی آنها با همجنسان خودشان می باشد.

آقایون اظهار می داشتند که ترجیح می دهند احساست خود را به خانم ها مطرح کنند و مشکلاتشان را با آنها در میان بگذاند؛ کاری که کمتر اتفاق می افتد بتوانند با دوستان همجنس خود انجام دهند.

تمام این تبادل نظرها که از دیدگاه آقایون جذاب شناخته می شود – و شاید در نظر خانم ها تنها "جنسی" جلوه کند – در مورد خانم ها کاملاً متفاوت است. اگر از زنان، دلیل تمایل آنها به برقراری رابطه دوستی با مردان را جویا شویم، با پاسخ کاملاً متفاوتی مواجه خواهیم شد. آنها اظهار می دارند که اولاً در زمان برقراری رابطه با آقایون، مجبور به حمایت از آنها نیستند و در ثانی طرف مقابل خود به عنوان نوعی حامی محسوب می شوند، بنابراین خانم ها این را بطه را دوست می دارند.

خانم ها در کنار آقایون به راحتی می توانند به احساس امنیت و آرامشی که آرزو دارند، دست پیدا کنند. حس حمایتی که یک دوست مذکر می تواند به یک خانم بدهد، خیلی بیشتر از حس پشتیبانی است که خانم می تواند از طرف برادر بزرگترش دریافت کند. همچنین برخی از خانم ها معتدند که به واسطه برقراری رابطه دوستی با آقایون میتوانند به درستی دریابند که "طرز تفکر حقیقی مردها بر چه اصولی استوار است؟"

پس با این حساب آیا هومن، سارا را می خواهد؟ بله درست است، حق کاملاً با شماست. اگر نتواند آنطور که فکر می کند با او ارتباط برقرار کند، دوستی متعارف میتواند جایگزین مناسبی برای این قضیه باشد. متشکرم!

 

پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز