وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

پودر بچه برای بزرگترها خطرناك است!

عضو انجمن متخصصان پوست ایران با اشاره به فصل گرما و استفاده مردم از پودر بچه برای جلوگیری از عرق‌سوزشدن گفت: غبار حاصل از استفاده ناصحیح از پودر بچه برای ریه خطرناك است و باید به نحوی استفاده شود كه غباری از آن بلند نشود.

 

مجتبی امیری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: به طور كلی در محیط‌های بسته كه نواحی چین‌های بدن مانند كشاله ران، زیربغل یا چین گردن در نوزادان كه پوست روی هم قرار می‌گیرد موجب رشد یك‌ سری از قارچ‌ها و مخمرها می‌شود و از طرفی به علت كاهش اصطكاك بین دو لایه چسبنده پوست و ایجاد سایش، قرمزی و خارش در پوست آن نواحی نیز به وجود می‌آید.


وی افزود: در این نواحی ابتدا قرمزی، خارش و سوزش شدید ایجاد می‌شود كه اگر در مراحل اولیه درمان انجام و رفع عامل نشود سایش محیط، پوست را مستعد به ابتلا به یكسری قارچ‌ها مانند قاچ كچلی كشاله ران یا رشد مخمری كه عامل ایجاد بیماری اریتراسما است، می‌كند.


این متخصص پوست و مو تصریح كرد: در مورد اریتراسما كه خود را به صورت قرمزی یا قهوه‌ای‌شدن پوست نشان می‌دهد و معمولاً با خارش همراه است و با خشك‌نگهداشتن محیط تا حدود زیادی برطرف می‌شود اما كچلی كشاله ران حتماً نیاز به درمان تخصصی و دارویی دارد.


وی اضافه كرد: كچلی كشاله ران بیماری قارچی مسری است كه هم می‌تواند به دیگر اعضای بدن سرایت كند و هم به افراد دیگر منتقل شود و مهمترین عامل ایجاد آن رطوبت در چین‌های بدن است.


امیری در خصوص پیشگیری از این عارضه گفت: خشك‌نگهداشتن مناطق چین‌خورده بدن، استحمام روزانه، خشك‌كردن نواحی چین با سشوار پس از استحمام، پرهیز از رفتن به محیطی كه موجب تعریق زیاد می‌شود و كاهش فعالیت و سایش نواحی در ساعت‌های گرم روز از مهمترین راه‌های پیشگیری است.


وی خاطرنشان كرد: استفاده از پودر بچه به نحوی كه ایجاد غبار نكند و لوسیون كالامین دی در مراحل اولیه می‌تواند تا حدود زیادی قرمزی، سوزش و خارش را كاهش دهد اما در صورت ادامه بیماری حتماً باید به پزشك متخصص مراجعه كرد. زیرا هم قابل انتقال و سرایت به دیگران است و هم بر اثر تكرار و خارش، پوست، تیره‌رنگ و ضخیمَ می‌شود كه خوشایند نیست.


پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز