وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

پشت پرده انتخاب قطبی

رجانیوز كه یك سایت نزدیك به دولت محسوب مى شود از ماجراى انعقاد قرارداد قطبى با فدراسیون فوتبال پرده برداشت. این سایت در مورد قرارداد قطبى نوشت كه یك روزنام هنگار قدیمى به نام « الف. ل » و مهدى تاج نایب رئیس فدراسیون فوتبال در این قرارداد نقش داشته اند.

این سایت در پایان گزارش نوشته كه اگر فدراسیون به این موضوع واكنشى نشان ندهد، ابعاد جدیدى از این قرارداد و بازیگردانان آن را افشا خواهد شد.

 

در شرایطى كه فضاى انتخابات، ظرفیت رسانه هاى كشور را به خود مشغول كرد، اتفاقى عجیب در فدراسیون فوتبال افتاد كه هنوز اهالى ورزش در بهت آن قرار دارند.

به گزارش رجانیوز،افشین قطبى كه نشان داده شومن توانمندى است و هر روز از خود چهر هاى جدید به نمایش مى گذارد، از پیشنهادهاى متعدد اروپایى(!) خود صرف نظر كرد تا هدایت تیم ملى فوتبال ایران را بر عهده گیرد.

 وى كه مصاحبه هاى عجیبى درباره جامعه ایرانى كرده و به آن توهین هاى متعددى كرده بود، به یكباره نظرش را تغییر داد و راهى ایران شد. وى با وعده هایى دروغ، هدایت تیم ملى را پذیرفت و از صعود به جام جهانى گفت؛ اما او كه در این دوران، چهره واقعى اش در حال عیان شدن بود، نتوانست به هدفش برسد. اما تیم ملى در 3 دیدار آخر با قطبى نتوانست بازى قابل قبولى به نمایش بگذارد و سرانجام، جام جهانى را از دست داد.


در این میان، قطبى هم سریع، بار سفر را بست و انگار نه انگار كه پول ملت رابراى چه هدفى گرفته است! در این شرایط، كارشناسان و مردم انتظار انتخاب سرمربى شایسته و صادق را براى تیم ملى فوتبال داشتند؛ اما به یكباره، افشین قطبى با تكرار وعده هاى جدید براى 2 سال دیگر به عنوان سرمربى انتخاب شد تا تعجب همگان را موجب شود. او باردیگر وعده هایى داد و به این عنوان انتخاب شد. در مورد میزان قرارداد او و اینكه او در این مدت كه در ایران بوده و خود را مربى معرفى كرده، ابهاماتى وجود دارد؛ اما چه شد كه او براى چند سال دیگر بر این مسند تكیه زد؟

چه ارتباطاتى دخالت داشت و چه كسانى منتفع شدند؟ ریشه هاى این انتخاب را باید در برخى رفت و آمدهاى محفلى ردگیرى كرد. براى رسیدن به حقیقت ماجرا هم، از مهدى حاج باقر، مدیر برنامه هاى وى باید شروع كرد.

وى كه هیچ سابقه ورزشى ندارد و از امور حقوقى هم سررشته اى ندارد، در سالهاى اخیر رابط قطبى با رسانه ها بوده است. وى در جریان سازى براى ایجاد شرایط جهت حضور این آنالیزور در فوتبال ایران، با برخى رسانه ها همكارى نزدیكى داشته است. حاج باقر، دایى پژمان نوزاد، ایرانى مقیم آمریكا است. اما نوزاد كیست و چه نقشى دارد؟

این ایرانى- آمریكایى، از دوستان و یاران نزدیک « الف.ل »است. وى نقش واسطه را در روابط خارجى دارد و در ینگه دنیا نیز لابى هایى دارد كه خود، جاى تردید و سؤال است.


 « الف.ل »كه در نوشته هاى اخیر برخى سایتها؛ از او با عنوان « …….  » شده،بازیگردان پنهان تمام اتفاقات است.اوست كه دستور مى دهد قطبى چه بگوید و چه كند.

وى كه درباره دوران مربیگرى اش و روابط با بازیكنان، ابهاماتى وجود دارد، سردمدار جریان فساد مالى در فوتبال است. او بود كه این موضوع را در ورزش نهادینه كرد و شبكه اى از شاگردان خود را هم روانه سایر روزنامه ها و صداوسیما كرد.

 

اما این معادله هنگامى پیچیده تر مى شود  كه بدانیم، آقاى « ل» با این سابقه، همه كاره نشریه اى بوده كه متعلق به مهدى تاج، نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال بوده است. این دو روابط نزدیكى با هم داشته و سالها با یكدیگر همكارى داشته اند. تاج نیز كه دورانى مدیر برخى شركت هاى اقتصادى بوده، اكنون رابط فدراسیون و سازمان ورزش به شمار مى رود. این حلقه ارتباطى، چه معنایى مى تواند داشته باشد؟

به نظر مى رسد باید قبول كرد راهى غیر از لغو این قرارداد باقى نمانده و نهادهاى نظارتى باید وارد عمل شوند. در صورتى كه فدراسیون به این موضوع واكنشى نشان ندهد( که نشان داده است و کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال قصد شکایت از سایت نام برده شده را دارد و همچنین بیانیه ای را در این راستا منتشر کرده است که به زودی در اختیار شما کاربران گرامی قرار خواهد گرفت) ، ابعاد جدیدى از این قرارداد و بازیگردانان آن افشا خواهد شد.

توضیح : سایت تنها وظیفه خود که اطلاع رسانی است را انجام داده است و هیچ دخل و تصرفی در آن ندارد.


پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز