وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خرابی خط تلفن(طنز)

نمی دانم تا به حال ، خط تلفن تان خراب شده است یا نه؟ البته منظورم موبایل شماست یا همان «تلفن همراه» سابق که گاهی سر ناهمراهی دارد و معمولا یکی از چند حالت زیر در تماس مشروعی که می خواهید با کسی بگیرید ، اتفاق می افتد:
حالت اول : مشترک مورد نظر در دسترس [یا دم دست] نمی باشد.
حالت دوم : در حال حاضر برقراری ارتباط [حسنه] با مشترک موردنظر امکان پذیر نمی باشد.
حالت سوم : شماره موردنظر در شبکه موجود [زنده یا غیرزنده] نمی باشد.
حالت چهارم : شماره موردنظر قطع می باشد.
حالت پنجم : دستگاه مشترک موردنظر [در نطفه] خاموش می باشد.
حالت ششم : امکان برقراری ارتباط [سالم] با مشترک موردنظر مقدور نمی باشد.
حالت هفتم : حالتهای دیگر که عجالتا در ذهن و حافظه نگارنده موجود نمی باشد.
حالت هشتم : در این حالت امکانش هست که به حول و قوه الهی و البته به کمک دستگاه های پیشرفته و پیچیده مخابراتی و تلاش بی وقفه مسوولان خستگی ناپذیر شرکت مخابرات [و مخاطرات] تماس با هزار و یک التماس برقرار شود و شما صدای مشترک موردنظر خود را از آن سوی خط فقر تلفن به گوش جان بشنوید.
حالت استثناء: در این حالت ممکن است پس از مدت یک دقیقه صحبت ، تلفن همراه شما خودبه خود و همین طور بیخود قطع شود و ادامه حرفهای شما در بین زمین و آسمان معلق باقی بماند. نگران نباشید. این حالت هم عادی و معمولی است.
مجددا به عملیات لذتبخش شماره گیری بپردازید. به هر صورت در عصر ارتباطات گاهی از این دست اتفاقات استثنایی همیشگی به وقوع می پیوندد و شما نباید اعصابتان را خط خطی کنید. به عوض اینها سریعا به یک تلفن با سیم ثابت مراجعه کنید. یکی از شعرای بزرگ معاصر که ظاهرا با این قضیه درگیر بوده ، گفته : بیت تلفنی : تا سیم کشی نداری از دل با دوست / در دست تو از این تلفن گوشی نیست
یکی از امتیازات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (وزارت پست و تلفن و تلگراف و موبایل و فکس و اینترنت سابق) در کشور ما این است که به نحو احسن از تکنولوژی مخابراتی به نفع مردم همیشه در صحنه استفاده می کند. مثلا هفشده روز پیش برای تلفن همراه بنده در یک SMS به شرح زیر آمد که نشان از ارتباطات تنگاتنگ مسوولان مخابرات با مشترکان عزیز خود دارد: «مشترک گرامی ، با پرداخت صورت حساب خود در موعد مقرر ، ما را در ارائه خدمات بهتر یاری نمایید.»
زیرنویس محلی : عزیزان ، مهربانی از دوسربی ! خدا وکیلی حق با شرکت مخابرات است. خود بنده شرمنده ، هر قبض تلفن را در تاریخ مقرر خودش پرداخت می کنم و کیف می کنم.
البته چند بار گفته ام که قبض تلفن ما را به نشانی منزلمان بفرستند اما ظاهرا خجالت می کشند و می ترسند قبض تلفن کثیف و یا احیانا پاره شود. فلذا هر دو ماه خود بنده یک تک پا به یکی از دفاتر خدمات مشترکین تلفن همراه رفته و با پرداخت 200 تومان ناچیز ، قبض تلفن همراهم را می گیرم و می روم پرداخت می کنم و باز کیف می کنم.
این ماه به سرم زد که مخابرات را تست بزنم.
پس قبض تلفن را 3 روز دیرتر به بانک پرداخت کردم.
سه چهار شب پیش ، شباهنگام ، تلفن همراهم ناغافل قطع شد. صبح بعدش ، قبض به دست ، به یکی از همان دفاتر مربوط مراجعه و مراتب را با قطعیت تمام گزارش دادم.
50 تومان پول کپی قبض را گرفتند و گفتند که تا شب وصل می شود چون ما برای وصل کردن آمدیم.
به طور قطع ، اشتباه از خود من بوده است وگرنه شرکت مخابرات در ارائه خدمات بهتر کوتاهی نمی کند. منتها فعلا از ارائه تمام خدمات بهتر ، از همان قطع بموقع تلفن بر اثر دیر پرداختن وجه قبض مربوطه شروع کرده اند و ان شاءالله در ادامه ، نوبت به ارائه خدمات بهتر دیگر هم می رسد و مثلا قبض ما هم به در خانه مان می آید. تا بنده باشم که دیگر به صرافت تست زدن برادران و خواهران مخابراتی نیفتم.
در تمام طول روزی که تلفن همراهم قطع بود ، هر کس به تلفن ثابت محل کار زنگ می زد ، برایش همان شعر پرمعنای دوران مدرسه را می خواندم:
بیت خراب : مرکب در قلم مانند آب است / خجالت می کشم خطم خراب است !



پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره