وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

فیلترینگ چهار سایت افغانی در آستانه‌ انتخابات

فیلترینگ چهار سایت افغانی در آستانه‌ انتخابات
 
رقیبان انتخاباتی کرزای معتقدند که کم‌توجهی تلویزیون دولتی آنان را به سمت استفاده از اینترنت سوق داده است.

به گزارش سرویس بین الملل «فردا» در حالی که تنها یک ماه به انتخابات ریاست جمهوری افغانستان باقی مانده، چهار وب‌سایت افغان مسدود شده‌اند. در این وب‌سایت‌ها علاوه بر انتقاد از حامد کرزای، برخی موضوع‌ها که با جامعه مذهبی افغانستان همخوان نیست مثل دوست‌یابی از طریق اینترنت نیز مطرح می‌شدند.

بنابراین گزارش این وب‌سایت‌ها که در آنها از حامد کرزای، به عنوان سیاست‌مداری «کم کارآمد» نام برده می‌شود، مسدود شده و دیگر قابل دسترسی نیستند.

بنا بر اعلام وزارت کشور افغانستان در روز شنبه ۲۷ تیر این تصمیم بعد از آن اتخاذ شد که تیم انتخاباتی کرزای، از دو وب‌سایت شکایت کرد. یکی از سخنگویان دولت در ابتدا این موضوع را تأیید اما پس از مدتی کوتاه نقش این تیم را در این تصمیم‌گیری انکار کرد.

هر چند این سایت ها در خارج افغانستان قابل دسترسی هستند اما به دستور وزارت کشور افغانستان، ۲۵ شرکت که مسئولیت ارائه‌ خدمات اینترنتی را بر عهده دارند، موظف هستند تا امکان دسترسی به این چهار وب‌سایت را مسدود کنند.

گفتنی است کرزای در انتخابات ۲۹ مرداد با ۴۰ نامزد دیگر به رقابت خواهد پرداخت. رقبای انتخاباتی وی می‌گویند، به دلیل عدم توجه کافی تلویزیون دولتی مجبور می‌شوند برای تبلیغات به اینترنت روی بیاورند.



پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز