وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

هیلاری کلینتون: تحریم بنزین ایران را به بعد موکول کردیم

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، که برای یک دیدار رسمی 5  روزه به هند و پاکستان سفر کرده است روز گذشته در هند اعلام کرد که درباره تحریم فروش بنزین به ایران با مقامات هندی گفتگویی نداشته است.

به گزارش عصر ایران ، کمپانی هندی " ریلاینس " یکی از عمده ترین تامین کنندگان بنزین وارداتی ایران است . اما این شرکت در ماه های گذشته تحت فشارهای شدیدی قرار گرفته است که بنزین به ایران نفروشد.جمعی از نمایندگان کنگره آمریکا در صددند تا این شرکت و برخی دیگر از شرکت های اروپایی را که به ایران بنزین می فروشند را مجازات کنند.

کمیته بودجه مجلس نمایندگان کنگره در ماه ژوئن امسال هنگام تصویب طرح بودجه سالانه وزارت امور خارجه آمریکا، یک ماده الحاقی به این طرح ضمیمه کرد که اعطای وام و اعتبار به شرکت های خارجی تامین کننده بنزین ایران را منع می کند.

شرکت رلاینس هند برای گسترش چند فاز جدید پالایشگاهی خود درخواست یک وام یک میلیارد دلاری از بانک  " صادرات و واردات " آمریکا کرده است که برخی خبرهای تایید نشده در ماه های اخیر حاکی از این بود که کنگره آمریکا بانک آمریکایی مزبور را برای دادن وام به این شرکت هندی تحت فشار قرار داده تا پرداخت وام را منوط به تحریم فروش بنزین این شرکت هندی به ایران کند.

حتی مارک کرک، عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا، در آن زمان گفته بود که شرکت هندی ریلاینس، هدف اصلی این الحاقیه است.

به گفته این عضو کنگره، "بانک صادرات و واردات آمریکا" در سال های گذشته وام هایی به ارزش تقریبی 900 میلیون دلار در اختیار شرکت ریلاینس قرار داده است.


هیلاری کلینتون روز گذشته  در یک کنفرانس خبری در شهر بمبئی تایید کرد که در مورد صادرات بنزین شرکت رلاینس به ایران با مقام های دولت هند گفتگویی نداشته است.

با این حال وزیر امور خارجه آمریکا افزود که موضوع تحریم بنزین به ایران"  چیزیست که ما بعدا به آن نگاه خواهیم کرد."

علاوه بر شرکت هندی ریلاینس، بخش اعظم بنزین وارداتی ایران توسط شرکت فرانسوی توتال، شرکت های سوییسی ویتول و گلنکور و شرکت بریتانیایی بریتیش پترولیوم تامین می شود.

کنگره آمریکا در اواخر ماه آوریل طرح تحریم واردات مواد نفتی پالایش شده از جمله بنزین و گازوئیل ایران را تدوین کردند. این طرح به اختصار "ایرپسا" نام دارد.این طرح هنوز وارد فرایند قانونگذاری در صحن مجلسین آمریکا نشده است .

در صورت تصویب و اجرای این طرح، شرکت های تامین کننده نفت و گازوئیل ایران از جمله شرکت هندی ریلاینس دسترسی به بازار آمریکا را از دست خواهند داد، مگر آن که ارتباط خود با ایران را قطع کنند.

با این حال نماینگان کنگره اعلام کرده اند  که به دلیل حمایت از استراتژی کاخ سفید برای مذاکره مستقیم با ایران، فعلا تصویب این طرح را مسکوت گذاشته اند تا منتظر تحولات گفتگوی احتمالی دولت اوباما با ایران بر سر فعالیت های اتمی ایران باشند.

نمایندگان کنگره از جمله " هوارد برمان " رییس دموکرات کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا می گویند که در صورت شکست مذاکرات اتمی واشنگتن با تهران آنها آماده اند تا طرح اپریسا را به تصویب برسانند.


پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره