وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ضرر چند میلیاردی زیمنس به خاطر مبادله با ایران

روزنامه «واشنگتن‌تایمز» نوشت كه شركت «زیمنس»، یکی از بزگ‌ترین شرکت‌های مهندسی جهان ممکن است به‌دلیل فروش تجهیزات به دولت ایران، بستن قراردادی چند میلیون دلاری با اداره حمل‌ونقل شهری لوس آنجلس را از دست بدهد.

به گزارش واشنگتن‌تایمز، وقایع اخیر ایران و ارتباط شركت زیمنس با این كشور می‌تواند بر روند رأی‌گیری هیات مدیره اداره حمل‌و‌نقل شهری لوس آنجلس که تعیین می‌کند کدام شرکت تهیه واگن‌های قطار برای لوس آنجلس را برعهده خواهد گرفت، تأثیر بگذارد.

«ریچارد کتز»، عضو هیات مدیره اداره حمل‌ونقل شهری لوس آنجلس در این‌باره گفت: «هنگامی که شهرداری و هیات مدیره خودداری از سرمایه‌گذاری در ایران را تشویق می‌کند، مذاکره ما با زیمنس یا هرشرکت دیگری که با ایران طرف معامله است، اقدامی متظاهرانه خواهد بود.»

قرار است هفته جاری، هیات مدیره اداره شرکت حمل‌ونقل شهری لوس‌آنجلس تصمیم بگیرد که آیا قرارداد فعلی خود با شرکت ایتالیایی «آنسالدوبردا» را برای ساخت 100 واگن قطار برای متروی لوس آنجلس تمدید کند یا خیر.

مقام‌های ارشد سازمان حمل‌ونقل لوس آنجلس از عملکرد این شرکت ایتالیایی رضایت ندارند و زیمنس اصلی‌ترین جایگزین این شرکت محسوب شده است.

«مت زابو»، سخنگوی شهردار لوس‌آنجلس در این‌باره گفت كه شهرداری معامله زیمنس با دولت ایران را در مواجهه با این شرکت لحاظ می‌كند؛ چرا که پیش از این نیز سعی کرده است جلوی فعالیت شرکت‌های طرف معامله با ایران را بگیرد.

منبع:ایلنا



پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز