وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

صادر کردن حجاب از فرانسه به كشورهاى خلیج فارس!

برغم آنكه نیكولا ساركوزى، رئیس جمهور فرانسه پوشیدن حجاب را در كشورش ممنوع اعلام كرده است، ولى در عین حال خود ضمن تولید حجاب آن را به كشورهاى خلیج فارس صادر مى‌كند. طى هفته ى موسوم به "هفته مد" كه پاریس اخیرا شاهد جشنواره آن بود، حجاب هاى گوناگون با رنگ سیاه كه توسط آدم جونز طراح بین المللى لباس، طراحی و به نمایش گذاشته شد. البته بازارهاى كشورهاى خلیج فارس، ومخصوصا بازارهاى پادشاهى سعودى هدف اصلى این گونه لباس ها وحجابها است.
 
به گزارش خبرگزاری رویترز، تعجب آور آن است كه از یك سو فرانسه پوشیدن حجاب را در این كشور ممنوع اعلام کرده است، چنانكه چندى پیش ساركوزى نیز علنا به آن اشاره كرد، و از سوى دیگر حجاب را كه توسط مشهور ترین طراح لباس در فرانسه دزاین شده، به خارج صادر مى كند، البته این دو این برخورد متناقض از نمونه ای از كشمكش هایی است که میان سكولارها ومذهبى ها در این كشور جریان دارد. و بسیاری از مسلمانان اروپا در این كشور اقامت دارند.
 
در همین حال، اكثریت زنان با حجاب در فرانسه نسبت به رفتارهاى توهین آمیز شكایت دارند. برخى تندروهای فرانسوى، زنان باحجاب را تروریست خطاب مى‌كنند.
 
ستیوان رولان، طراح دیگر لباس، كه برقع هاى زیادى را تولید وبه خاورمیانه صادر کرده است، گفت: "اگر كسى از من درخواست طرح برقع كند، من قطعا این كار را انجام خواهم داد، زیرا من به ساختن آن افتخار مى‌كنم، زیرا آن هم نوعى لباس می‌باشد".
 
شمارى از كارشناسان مى‌گویند، حادثه ى كشته شدن خانم مروه الشربینى بانوی شهروند مصری، كه در ژوئیه ماه جارى توسط یک آلمانی تندرو در داخل یكى از دادگاههاى آلمان به علت حجابش با 18 ضربه چاقو به قتل رسید، یكى از بازتاب هاى حملات تبلیغاتى گسترده ای است كه در كشور هاى اورپایى علیه این نوع لباس انجام می گیرد. و در واقع این اقدام شهروند تندروی آلمانى، به گونه ای بازتابی از اظهارات اخیر ساركوزى در مورد حجاب قلمداد مى‌شود.
 
از سوى دیگر برخى از فعالان حقوق زن بر این باورند كه حجاب نمایانگر گرایشی است كه رو به افزایش است، و هدف آن پوشاندن زنان از یك سو، واز بین بردن نتایج مبارزات در راه حقوق زنان، از سوى دیگر است.
 
شهرداران شهرهاى مختلف فرانسه مى‌گویند كه تعداد زیادى از زنان نقاب پوش به آموزشگاه جهت تحویل گرفتن كودكان شان مى‌روند، ولیكن چون چهره هاى خود را به كسى نشان نمى‌دهند، شناسائى آنان به سختی صورت می‌گیرد. به گفته ى این مقامات، على رغم آنكه آمار رسمى زنان مسلمان نقاب پوش، در دست نیست، ولى دلایل شفاهى در این مورد كافى بود تا پارلمان فرانسه را وادار كند، تحقیقاتی درباره را به مدت 6 ماه درباره گسترش پدیده ى حجاب در این كشور انجام دهد.