وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

اظهارات یک استاد دانشگاه درباره جن و انسان

برنا: یک استاد دانشگاه معتقد است: از جمله ویژگی‌های جن‌، خبر داشتن از عالمی است که در آن حضور ندارند در حالی که انسان از چنین هویتی برخوردار نیست این تفاوت باعث شده تا انسان با کنجکاوی های افراطی سعی کند ماهیت این موجود را بشناسد و در بعضی از موارد به گناه آلوده شود.

حجت‌الاسلام ولی الله نقی پور، استاد دانشگاه در حوزه علوم قرآنی و حدیث در اظهاراتی با محوریت ارتباط اجنه با یکدیگر و ساکنان عالم مادی و دنیای ماوراء گفت: چهار مقوله اندیشه، اداره، قدرت و عمل در ارتباط انسان با جن تاثیر گذار است که دو حوزه اول به طور معمول تاثیر بسیاری در این رابطه خواهند داشت.

وی که در برنامه "این‌شب‌ها" سخن می‌گفت به دو گونه بودن شخصیت جن ها اشاره کرد و افزود: طبق کلام الهی جنیان به دو دسته تقسیم می شوند عده ای از آنها کافرند که نقش منفی در اندیشه الهی دارند و گروهی دیگر نیز مسلمان هستند که نقش مهم و مثبت در اندیشه الهی دارند.

نقی پور در ادامه بیان داشت: نقش اساسی جن، اندیشه و تصمیم سازی است و انسان باید این موضوع را بپذیرد و خود را با این مسئله وفق دهد تا بتواند از بررسی رفتاری آنها به چگونگی خلقت آنها برسد.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: انسان و جن دو موجودی هستند که با اختیار عمل در عالم وجود دارند. بعضی از فعالیت هایی که در ورای زندگی مادی جنیان وجود دارد با زندگی انسان مشترک است.

وی بیان داشت: در قرآن گفته شده هدف از خلقت این دو موجود رسیدن به مقام عبودیت و بندگی است و یک مسیر مستقیم برای این دو تعیین شده است بر اساس موازین دینی همان طور که انسان در عالم خود مسئولیت هایی مانند خانواده، اجتماع و موارد دیگر دارد، جنیان هم این موضوعات را در زندگی خود دارند.

این استاد دانشگاه در ادامه به وجود درونی جن اشاره کرد و گفت: از جمله ویژگی جن‌ها، خبر داشتن از عالمی است که در آن حضور ندارند در حالی که انسان از چنین هویتی برخوردار نیست این تفاوت باعث شده تا انسان با کنجکاوی های افراطی سعی کند ماهیت این موجود را بشناسد و در بعضی از موارد به گناه آلوده شود.

به گفته نقی پور بر اساس تعالیم اسلامی خداوند انسان را از پرداختن به وجود درونی جنیان نهی کرده و بررسی به این مسئله را آلوده شدن به گناه بر می شمارد.



پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره