وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

در مورد 1دلاری چه میدانید(بخونین جالبه)

در مورد 1دلاری چه میدانید(بخونین جالبه)

اسكناس یك دلاری اگر سمبلیك ترین پول دنیا نباشد حداقل یكی از اسكناس‌هایی است كه بیشترین نمادها و سمبل‌ها در آن به كار رفته است.
هرچند كه نمادها می‌توانند تفاسیر مختلفی داشته باشند ولی تلاش شده كه اطلاعات زیر، درباره طراحی و مفهوم بعضی از تصاویر اسكناس یك‌ دلاری بر اساس نقطه نظرات تاریخی (و در مواردی بر پایه تعابیر ثبت نشده) ارائه شود.
اسكناس یك دلاری با طرح فعلی برای اولین بار در سال 1957 چاپ شد.
بر اساس اطلاعات وزارت دارایی آمریكا، همزمان با آغاز رواج شعار «ما به خدا اعتماد داریم» این عبارت را بر روی پول كاغذی درج كردند(IN GOD WE TRUST). این شعار قبلا روی پول فلزی درج شده بود.
این پول كاغذی در واقع مخلوطی از پنبه و كتان است كه فیبرهای بسیار ریز ابریشمی به رنگ‌های آبی و قرمز در سرتاسر آن پخش شده است. این‌ها مواد اصلی هستند. همگی ما این اسكناس را می‌شوریم بدون آن كه این كار سبب پاره شدن آن شود. در این كاغذ از مخلوط بخصوصی از جوهر استفاده شده است كه ما هرگز تركیب آن را نخواهیم دانست. این كاغذ بارها با نمادهای مختلف تجدید چاپ شد. سپس طوری آن را خشك كردند تا در برابر آب مقاوم باشد و در عین حال بعد از چاپ ظاهر آراسته‌ای داشته باشد.
اگر شما به روی اسكناس 1 دلاری نگاه كنید، مهر وزارت دارایی آمریكا را مشاهده خواهید كرد(مهر سبز رنگ سمت راست روی 1 دلاری).
هر چند كه ادعاهای بسیاری شده كه ترازو نشان‌دهنده نیاز به یك بودجه تراز شده است، تراز كردن بودجه ارتباط چندانی با فعالیت وزارت دارایی ندارد. در واقع این كار به عهده مجلس است. وزارت دارایی بر این عقیده است كه حالت تراز شده ترازو، ارایه كننده عدالت می‌باشد. افرادی بر این باورند كه در مركز مهر یك خط‌كش T شكل نجاری وجود دارد كه وسیله‌ای برای برش یكنواخت می‌باشد. اما این تصویر در واقع یك درجه نظامی با 13 ستاره است كه تاكید بر 13 قوم اولیه تشكیل دهنده آمریكا دارد. در قسمت پایین مهر كلیدی است كه نماد اقتدار می‌باشد.
اگر اسكناس را برگردانید دو دایره می‌بینید. این دو دایره ارایه كننده دو وجه مهر بزرگ آمریكا هستند.
قبل از تعطیلی مجلس آمریكا در تاریخ چهارم جولای 1776، كمیته‌ای انتخاب شده بود تا مهری برای این كشور تهیه نمایند. اعضای كمیته 5 نفر بودند كه سه نفر از آنها شامل بنیامین فرانكلین، جان آدامز و توماس جفرسون می‌شد كه پیش‌نویس بیانیه استقلال آمریكا را تهیه كردند.
این‌ها افراد اولین كمیته به حساب می‌آمدند. قبل از آن كه طرح مهر به تصویب نهایی برسد، دو كمیته دیگر و جمعا 14 نفر و به مدت 6 سال بر روی آن كار كردند. طرح نهایی كه در تاریخ 13 ژوئن 1782 مورد تصویب مجلس قرار گرفت، توسط چارلز تامپسون با سمت منشی به مجلس ارایه شد. وی در این طرح پیشنهادات، مشاوران و هنرمندان هر سه كمیته را لحاظ كرده بود.
اگر به دایره سمت چپ نگاه كنید یك هرم را می‌بینید.
توجه كنید كه سمت شرقی آن نورانی و قسمت غربی آن تیره است. هر چند كه هیچ توضیح رسمی برای سایه‌ها وجود ندارد، بعضی‌ها مفهوم آن را این طور تفسیر كرده‌اند كه در آن زمان كشور آمریكا تازه استقلال یافته بود و هنوز شروع به بررسی قسمت غربی نكرده و نیز تصمیمی هم در مورد این كه در قبال تمدن‌های غربی چه باید كرد، نگرفته بود.
قسمت بالایی هرم به صورت كلاه جدا شده است. بدین معنی كه آمریكا هنوز تكامل نیافته است. وضعیت ناتمام هرم كاملا آگاهانه طراحی شده بود و چارلز تامپسون در اظهارنظر خود به مجلس درباره نمادشناسی مهر اعلام كرد كه هرم دال بر قدرت و طول زمانی آن است. بر روی قسمت كلاه مانند هرم، یك چشم كامل می‌بینید كه یك نماد قدیمی نشان دهنده الوهیت می‌باشد.
گروه فرانكلین می‌خواستند كه مهر منعكس كننده مشیت الهی باشد و در این راستا بلاتكلیفی بچه‌های اسرائیلی را به نمایش بگذارد.
به عقیده جوزف كمبل ،اسطوره سناس معروف، هنگامی كه در سطوح پایین هرم قرار دارید،می‌توانید این سو یا آن سو باشید.اما هنگامی كه به راس می‌رسید همه نقاط به یكدیگر می‌رسند و اینجاست كه چشم خداوند گشوده می‌شود.
در بالای هرم یك عبارت لاتین وجود دارد.ANNUIT COEPTIS، كه به این معنی است: خدا همیشه و در همه جا یاور ماست.» این عقیده فرانكلین بود كه یك نفر به تنهایی نمی‌تواند كاری انجام دهد اما چند نفر با كمك خدا قادر به انجام هر كاری هستند.
جوزف كمبل می‌گوید این نوشته یعنی :" او به اقدامات یا فعالیت های ما خندیده است."به این معنی كه دنیای جدیدی كه ما ساخته ایم ،بر اساس آفرینش اصلی خداوند بنا شده و بازتاب خرد خداوند و خشنودی او از ماست.
عبارت لاتین پایین هرم(NOVUS ORDO SECLORUM) به این معنی است: "یك حكم جدید برای دنیا"یا "نظم جدید جهان"
اگر به پشت هرم نگاه كنیم،یك بیابان خواهیم دید.و اگر به جلوی آن نگاه كنیم،گیاهانی در حال رشد دیده می‌شوند.بیابان نماد آشوب در اروپا و جنگ های متوالی است كه آمریكا خود را از آن بیرون كشیده و به آینده ای درخشان می‌اندیشد.
بر روی پایین ترین ردیف هرم، سال 1776 به اعداد رومی نوشته شده است. اگر ارقام این شماره را با هم جمع كنید به عدد 21 می‌رسید كه سن عقل است.به این معنی كه در سال 1776 كه به نوعی سن عقل را تداعی می‌كند، سیزده ایالت استقلال خود را اعلام كردند.
اگر به دایره سمت راست نگاه كنید و آن را با دقت بررسی نمایید متوجه می‌شوید كه این تصویر با كمی تغییر همان مهر ریاست جمهوری آمریكاست. این تصویر را همچنین در نقاط زیر می‌توان مشاهده كرد: در تمامی قبرستان‌های عمومی آمریكا، در پیاده‌رویی در بوشنل كه محل نمایش پرچم‌هاست، در قبرستان عمومی فلوریدا و نیز این علامت هسته اصلی در بنای یادبود قهرمانان ملی آن كشور محسوب می‌شود.
در اینجا عقاب، پرنده زئوس دیده می‌شود.عقاب در حال فرود از ملكوت خداوند به عرصه زمان است.این پرنده نماد اصل تجسم خداوند به شمار می‌رود.
در مهر بزرگ صورت عقاب به سمت پنجه‌ای است كه شاخه زیتون(به عبارتی شاخه درخت غار) را نگاه داشته است. صورت عقاب در مهر ریاست جمهوری در جهت مخالف یعنی به طرف پنجه‌ای بود كه تیرها را نگاه می‌داشت تا این كه در سال 1945 "هاری ترومن" دستور طراحی مجدد آن را به سمت شاخه زیتون صادر كرد.
پرنده به سمت شاخه گیاه نگاه می كند،تا بدین معنی باشد" كه به صلح می‌اندیشیم ولی همچنان شاید نیاز به جنگ هم داشته باشیم."
در كتاب علم سیاست هندوها ضرب المثلی وجود دارد كه می‌گوید،فرمانروا باید در یك دست سلاح جنگ و در دست دیگرش سلاح صلح را حمل كند.
دم عقاب از 9 پر تشكیل شده. نه رقم نزول قدرت آسمانی به جهان است.زنگ نیایش آنجلوس در كلیسای كاتولیك رمی نه بار به صدا در می‌آید.
بیشتر منابع تاریخی درباره عقاب گر (بدون مو) اشاره به این مطلب دارند كه این تمثال منحصرا آمریكایی است.
یكی از طرح‌های اولیه برای مهر بزرگ، عقابی سفید با كاكلی كوچك بود كه ریشه آمریكایی نداشت اما بعدها تبدیل به عقاب گری شد كه فقط اختصاص به این كشور داشت. یك تفسیر ثابت نشده از این عقاب می‌تواند پیروزی و استقلال باشد. به این دلیل كه عقاب از توفان نمی‌هراسد، آن قدر قوی و باهوش است كه بتواند بالاتر از توفان اوج بگیرد و در ضمن هیچ نوع تاجی برسر ندارد.
اگر به سپر توجه كنید می‌بینید كه از هیچ طرف نگاه داشته نشده است. چارلز تامپسون گفته است كه این سپر نشان‌دهنده آن است كه آمریكا باید متكی بر شرافت خود باشد. سپر از نوارهایی به رنگ قرمز و سفید تشكیل شده است كه یك نوار آبی در بالای آنها قرار گرفته و نشان از مجلس دارد. این رنگ‌ها از پرچم آمریكا گرفته شده است و مفهوم رسمی این رنگ‌ها بدین ترتیب می‌باشد: قرمز نشان از جسارت و شجاعت دارد، سفید نشان از خالص و بی‌آلایش بودن و آبی نشان از آمادگی، پایداری و در عین حال عدالت دارد. در منقار عقاب می‌خوانیم: "e pluribus unum" به این معنی «یك ملت متشكل از اقوام مختلف».
در بالای سر عقاب 13 ستاره وجود دارد كه دلالت بر 13 قوم اولیه تشكیل دهنده آمریكا دارد. دوباره تاكید بر این مطلب است كه ما به دور هم به عنوان یك ملت جمع شده‌ایم. توجه كنید كه عقاب یك شاخه زیتون و تعدادی پیكان در چنگال خود دارد. مفهوم رسمی این دو بدین ترتیب است: متوجه قدرت جنگ و صلح باشید.

عدد 13 در یك دلاری:
بعضی‌ها بر این باورند كه عدد 13 شماره بدشانسی است.این عدد نزد اغلب ملل، نحس و شوم و نامبارك شمرده می شود. اما این سكه ای است كه دو رو دارد و ما به آن می پردازیم.
از آنجا كه این عدد نحس است، گاهی در ساختمانها طبقه سیزدهم وجود ندارد. یا پلاك سیزده بر روی نشانی ها گذاشته نمی شود.مسیحیان در یك اتاق و پشت یك میز، سیزده نفر نمی نشینند.در هواپیمای ایرباس آمریكایی، صندلی شماره سیزده وجود ندارد.سیزده در مسیحیت، عدد یهودا اسخریوطی است.عدد اجتماع جادوگران نیز سیزده میباشد.در ایران باستان هم گویا سیزده، عددی شوم و نحس بوده .
شومی عدد سیزده به این مسئله برمیگردد كه ظاهرا تعداد خدایان در یونان دوازده بوده كه سیزدهمی وارد میشود و یكی از آنها را می كشد و خود به جای او می نشیند و از آن به بعد همه چیز به هم می ریزد و اوضاع خراب میشود.
به قول ویل دورانت ،دوازده عددی بوده كه به 2 و 3 و 4 و 6 بخش پذیر بوده و عدد كاملی به شمار می آمده و درست بعد از آن سیزده است كه به هیچ چیز بخش پذیر نیست، و از همین رو نحس شده است.
از طرف دیگر (آن روی سكه)،سیزده در تقویم آزتك عدد مهمی محسوب میشود، زیرا به ادوار سیزده روزه تقسیم شده است و در ضمن برای پیشگویی هم به كار میرفته است.در میان اسراییلیان باستان، سیزده مقدس بود، زیرا برای تابوت عهد، وجود سیزده چیز ضروری بود.همچنین این عدد بر طبق حروف ابجد، معادل احد (الف: 1، ح: 8، د: 4) میباشد كه به معنی خداست.
از طرفی اگر مسیح سیزدهمین نفر به اضافه دوازده حواری خود باشد دیگر این عدد نحس و شوم نیست و همچنین اگر خورشید را سیزدهمینِ دوازده صورت فلكی بدانیم باز از شومی آن خبری نیست. سیزده، شماره خروج از حوزه قیود دوازده بر عرصه ای متعالی است. برای همین در یك دلاری ،در آخرین طبقه هرم(سیزدهمین طبقه) چشم خداوند گشوده شده است.
مفهوم عدد 13 در تاریخ آمریكا بسیار مستحكم است. عدد 13 در بسیاری از نمادهای آمریكایی به كار می‌رود (13 قوم اولیه آمریكا، 13 امضاكننده بیانیه استقلال، 13 نوار روی پرچم، 13 طبقه هرم، ،13 ستاره در بالای سر عقاب،عبارت13 حرفی e pluribus unum، 13 پر تزیینی از پرهای موجود در طول هر یك از بال‌های عقاب، 13 نوار بر روی سپر، 13 برگ روی شاخه زیتون و تعداد 13 عدد پیكان.)
تمامی اینها شروع استقلال كشور را نشان می‌دهند كه توسط 13 قوم تثبیت شد. همچنین می‌تواند یادآور سیزدهمین اصلاحیه بااهمیت هم باشد.
بالای سر عقاب نیز سیزده ستاره وجود دارد كه به شكل یك ستاره داوود چیده شده اند. این شكل به تعبیر «جوزف كمبل» میتواند شكل دموكراسی باشد. كه هر كسی میتواند از هر موضعی (با توجه به 6 گوشه بالا و پایین و طرفین) صحبت كند و حقیقت را بگوید زیرا ذهن او از حقیقت (مركز) جدا نشده است.
و از طرفی با توجه به شكل خاتم سلیمان(ستاره 6 پر)، سیزده نقطه داریم كه دوازده نقطه آن در محل تقاطع خطوط و یك نقطه نیز در مركز قرار دارد.