وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

برای تثبیت آرایش روی صورت چه کنیم

آرایش مناسب ، آرایشی است که در اثر گرما و رطوبت به هم نریزد

بابی براون آرایشگر معروف در زمینه تثبیت آرایش صورت در گرما و رطوبت زیاد برخی و در مجالس،توصیه هایی برای شما دارد. او میگوید آرایشی که تثبیت نمیشود تاثیر نامطلوبی بر آرایش صورت و زیبایی چهر? شما می گذارد. در این شرایط، گویی آرایش بر صورت سنگینی می‌کند و گاهی هم? نقوش آرایشی روی صورت در میان? روز آب می شوند و پایین می ریزند. اهمیت ندادن به بهم ریختگی آرایش کار پسندیده ای نیست ؛ برای رفتن به سر کار یا شرکت در مراسمی خاص مثل جشن ازدواج، داشتن ظاهری آراسته و آرایشی مناسب و حفظ آن ضروری است. برای حفظ طراوت صورت آرایش شده در هوای خیلی گرم، می‌توانید ضمن استفاده از لوازم آرایش ضدآب و ضد گرما از نکات و راهنمایی هایی که در ذیل بدانها اشاره شده است نیز استفاده کنید.  

کرم مرطوب کنند? رنگی
از کرمهایی که کمترین رنگ را دارند استفاده کنید. کرمهای مرطوب کننده با رنگهای روشن بهترین انتخاب برای پوشش صورت است. از کرمی استفاده کنید که SPF ( فاکتور محافظت در برابر آفتاب) آن از 15 به بالا باشد و رنگ کرم مرطوب کننده را نزدیکترین رنگ به رنگ پوستتان انتخاب کنید. یکی از کرم های مرطوب کننده مناسب که حاوی مواد ضد آفتاب نیز هست.

کرم پودر خشک
 
کرم پودر خشک برای تابستان که معمولا" پوست کمی چرب تر می شود، مناسب است. در بسیاری از مواقع این کرم پودر بر کرم پودر چرب و مایع ارجحیت دارد – حمل این کرم پور راحت است چون نمی ریزد و شما می توانید آن را در کیف آرایش، همراه خوتان داشته باشید__ همچنین در ساخت این کرم پودر، از مواد مات و بدون جلایی استفاده شده است که چربی مازاد پوست را جذب می کند.

پنکک مات
پنکک مات برای تابستان بسیار مناسب است چون برق ناشی از چربی پوست را می گیرد. از این پنکک می توانید فقط روی نقاط چرب پوست استفاده کنید مثل پیشانی، بینی و چانه.

کاغذ خشک کن
این کاغذهای خشک کن یکبار مصرف هستند و چربی های اضافی روی پوست را بر می دارند. شما می توانید هر چند بار که نیاز پیدا کردید از این کاغذها استفاده کنید چون ضرری برای پوست ندارند.

در مورد چشمها، گونه ها و لب ها
استفاده از پنکک، به عنوان آستر آرایش چشم

قبل از آرایش چشم، روی پلکهای خود پودر پنکک بزنید تا آرایش روی آن تثبیت شود. با این کار چربی پوست گرفته می شود و پوست آماده می شود تا سایه روی آن زده شود. سعی کنید به جای سایه های کرمی از سایه های پودری استفاده کنید؛ چون سایه های کرمی معمولا" حاوی کرم های نرم کننده هستند و دوام زیادی ندارند.

خط چشم های ژله ای و مایع
این خط چشم ها ضدآب هستند و روی پوست پخش نمی شوند. می توان گفت مثل چسب روی پوست می چسبند و به ویژه برای روزهای گرم تابستان بسیار مناسب هستند. در هوای مرطوب و گرم، این نوع خط چشم جایگزین بسیار مناسبی برای مداد چشم است که معمولا" چرب است و با رطوبت و گرمی هوا روی پوست پخش می شود.

رژ گونه
اگر پوست خیلی چربی دارید، از رژ گون? خشک استفاده کنید و اگر پوست خشک یا معمولی دارید، از رژگون? پودری استفاده کنید. از رژگونه های کرمی، که حاوی کرم نرم کننده هستند و در گرمای هوا سرازیر و پخش می شوند استفاده نکنید.

خط لب
هر رژ لبی با هر ویژگی و مارکی در صورتی روی لب پایدار خواهد ماند که قبل از آن روی لبها، خط لب کشیده شود. خط لب مرزی را روی لب مشخص می کند که رنگ رژلب از آن بیرون نمی زند و پخش و پاک نمی شود. سعی کنید از خط لب همرنگ با رنگ طبیعی لبهایتان استفاده کنید. حتما" خط لب را قبل از رژ لب بزنید به این ترتیب که خطی دور لبها بکشید و سپس روی لبها را نیز کمی خط لب بکشید و بعد رژ لب یا برق لب بزنید.

از رنگهای تابستانی استفاده کنید
برای آرایش چشمها از سایه هایی که رنگ های تابستانی را تداعی می کنند استفاده کنید، مثل سبز نعنایی، آبی آسمانی یا صورتی روشن. از همان سایه ای که روی پلکها زده اید یک لایه از ریشه تا نوک مژه ها بزنید و بعد دو لایه ریمل روی آن بزنید.
روی پوستتان را با پودر براق و درخشان با تن شامپانی یا برنز، های لایت زیبایی بزنید. روی گونه ها را نیز از همین رنگ رژ گونه بزنید تا رنگ پوست شما یکنواخت و هماهنگ گردد.
استفاده از برق لب های که رنگ سرد دارند مثل برق لب صورتی، هلویی یا قرمز-صورتی درخشش و زیبایی رژ لب را روی لبها، دوچندان می کند. همچنین می توانید با استفاده از یک سوآب کمی رنگ روغنی شفاف روی رژ لب خود بزنید .اثر این رنگ های روغنی روی لب مثل اثر برق لب است.



پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره