وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ركوردشكنی هری پاتر در روسیه وچین

«هری پاتر و شاهزاده نیمه اصیل» در كشورهای روسیه و چین ركوردشكنی كرد. این در حالی است كه منتقدان و اهالی سینما نسبت به نابودی سینمای ملی در این دو كشور ابراز نگرانی كرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری فارس، در حالی كه تماشاگران سینما در دو كشور از تازه‌ترین قسمت مجموعه فیلم «هری پاتر» استقبال بالایی كرده‌اند، اهالی سینما در آن جا نسبت به نابودی سینمای ملی ابراز نگرانی می‌كنند.

ششمین قسمت ماجراجویی‌های اكشن هری پاتر و دوستانش در مدرسه هاگوارت ،در چین و روسیه به ترتیب افتتاحیه‌هایی 13 و 9 میلیون دلاری داشته است.
«هری پاتر و شاهزاده نیمه اصیل» كه در 575 سالن سینمای چین به روی پرده رفته است، در سه روز اول نمایش حدود 3 میلیون تماشاچی را جذب خود كرد.این تعداد بیننده برای یك فیلم سینمایی در چین، یك رقم شگفت‌انگیز است.
برخی از رسانه‌ها‌ی داخلی چین با توجه به این موفقیت، به بازار فیلم چین لقب «بازار بورژوایی سینما» را داده‌اند.
فروش 9 میلیون دلاری فیلم در روسیه هم باعث شد تا كمپانی «برادران وارنر» تهیه كننده فیلم ، شاهد بهترین افتتاحیه یكی از محصولات خود در این كشور باشد.
915 سالن نمایش در سراسر خاك روسیه این
فیلم
را نشان می‌دهند.
فروش 236 میلیون دلاری «هری پاتر و شاهزاده نیمه اصیل» در سطح بین‌المللی ( همه كشورهای نمایش دهنده جهان به جز آمریكا و كانادا) حكایت از آن می‌كند كه این فیلم ،در تمام كشورهای نمایش دهنده فروش بالایی داشته است.
با احتساب فروش فیلم در آمریكا و كانادا، فروش جهانی فیلم در 5 روز نخست نمایش آن 394 میلیون دلار شده است. 84 كشور جهان در 15800 سالن سینمای خود، این فیلم را نمایش می‌دهند.
برخی از سینماهای نمایش دهنده فیلم هم سینماهای آیمكسی هستند. فیلم كه در این سینماها حدود 4 میلیون دلار فروش كرد، ركورد فروش بهترین افتتاحیه آیمكسی را نیز شكست.
قسمت ششم فیلم با یك فاصله دو ساله از قسمت پنجم اكران عمومی شده است و گروهی از تحلیل‌گران اقتصادی سینما پیش‌بینی می‌كنند «هری پاتر6» لقب موفق‌ترین فیلم فصل تابستان را خواهد گرفت.
تعدادی از منتقدان سینمایی،فیلم‌سازان ورسانه‌های گروهی كشورهای روسیه و چین، خواستار محدودیت نمایش فیلم‌های هالیوودی در سینماهای كشور شده‌اند. آن‌ها چنین اظهار نظر می‌كنند كه نمایش این نوع فیلم‌ها باعث ركود وضعیت تولیدات داخلی می‌شود و محصولات خودی نمی‌توانند در جدول گیشه فروش با آن‌ها رقابت كنند.
اما تحلیل‌گران اقتصادی سینما پیش‌بینی می‌كنند «هری پاتر و شاهزاده نیمه اصیل» در این كشورها بالای 40 میلیون دلار فروش كند و تبدیل به یكی از موفق‌ترین محصولات سال سینماهای روسیه و چین شود.
ششمین قسمت «هری پاتر» هفته قبل در 5 روز اول نمایش خود در آمریكا حدود 160 میلیون دلار فروش كرد.


پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز