وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

حفظ زیبایى ناخن ها

حفظ  زیبایى ناخن ها

آیا ناخنهاى شما از وسط شكسته و یا كم رشد است؟ به توصیه هاى زیر كه توسط متخصصان گفته شده توجه كنید تا ناخنهاى زیبایى داشته باشید.

 

1- از وسط شكست ناخن : به جز موارد نادر مانند بیمارى تیروئید و یا كم خونى، شكستن ناخن به دلیل خشكى ناخن است. دكتر لورى پولیس، مدیر بخش پوست شناسى منهتن مى گوید: به طور مداوم ناخنهاى خود را با كرمها و روغنها چرب كنید و شبها از دستكش استفاده كنید. این گرماى حاصل از دستكش باعث مى شود كرم مؤثرتر واقع شود و اما روشهاى دیگر براى جلوگیرى از نصف شدن و شكستن ناخن وجود دارد.

 

اگر از لاك استفاده مى كنید، گاهى این كار را نكرده و بین دو بار استفاده فاصله بیندازید (لاك مانعى ایجاد مى كند كه نمى گذارد مرطوب كننده تأثیر خود را بر ناخن بگذارد). در حین شست و شو و نظافت منزل از دستكش استفاده كرده و از استون براى پاك كردن لاك از ناخن استفاده نكنید و در یك جهت لاك بزنید. اگر موج وار لاك بزنید، ناخن ضعیف مى شود.

 

2- موجدار بودن ناخن یا ناهموار بودن آن : پیشگیرى از این حالت كه در اثر تغییرات فیزیولوژیكى در بدن به وجود مى آید (هرچیزى مثل تب بالا، ضربه به ناخن و استرس) مشكل تر است. سعى كنید از استرس به دور باشید. در این صورت مى توانید با یك سوهان نرم این ناهمواریها را از بین ببرید و یا دست كم كاهش دهید.

 

3- رشد كند ناخن : هورمونها و سوخت و ساز بدن دو عاملى هستند كه شما كنترل كمى بر آنها دارید و همین دو عامل نیز میزان رشد ناخنها را تعیین مى كنند و بدتر آنكه مصرف مقدار زیاد ویتامینها نیز نمى تواند موجب رشد سریع آنها شود، اما راهكارى هست كه مى توانید آن را به كار ببندید: رژیم غذایى كه در آن پروتئین كمى وجود داشته باشد، رشد را كند مى كند، پس سعى كنید در غذاى خود از این ماده ضرورى استفاده كنید. همچنین مى توانید با برق انداختن به ناخن یا لاك زدن و كوتاه نگاه داشتن آن از شكستن ناخنهایتان جلوگیرى كنید.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره