وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

پسران ناخلف پنج دیکتاتور بزرگ

پنج پسر در دنیا هستند که برای معرفی خود یک جمله را بر زبان می‌آورند: پدر ما دیکتاتور است، خودمان خلافکار.

فرزند سیاستمداران مطرح بودن سخت است . سخت‌تر از آن اما فرزند مردانی بودن است که جهانیان آنها را با عنوان دیکتاتور می‌شناسند. پسرانی که پدرانشان مشهورند به خودکامه‌گی و البته خود نیز مراتب سرشکستگی پدر را فراهم کرده‌اند. لیست این پسران ناخلف را در زیر بخوانید:

1. شیخ عیسی بن زاید آل نهیان
پدر : رهبر فقید ابوظبی و رئیس‌جمهوری امارات متحد عربی زید بن سلطان آل نهیان.
سن : نامعلوم
اشتباه نابخشودنی: شیخ عیسی خود هرگز جایگاه سیاسی را در کشورش به خود اختصاص نداده است.البته برادر او شیخ خلیفه در حال حاضر حکمران ابوظبی است . شیخ عیسی را تا همین چند ماه پیش همگان به عنوان یکی از سرشناس‌ترین چهره‌های ابوظبی می‌شناختند . مردی که برج معروف الحاکمه را به یاد پدرش ساخت. اما تنها و تنها یک خطا آن هم در نیمه شبی در بیابانهای اطراف ابوظبی نام شیخ عیسی را برای همیشه تخریب کرد. حالا دیگر هرکس نام او را می‌شنود ، واژه هایی مانند قساوت و بی‌رحمی در ذهنش رژه می‌رود . بسیاری حتی او را روان‌پریش می‌دانند .
در تصاویری ویدیوئی که از این شکنجه در دست است و البته تاریخ آن به سال 2004 باز می‌گردد ، شیخ عیسی به همراه گروهی از دوستانش تاجر افغانی را که متهم به کلاهبرداری است شکنجه می‌کنند . شیخ با استفاده از اسلحه ای که در اختیار دارد به سمت مرد تاجر شلیک می‌کند البته به گونه‌ای که او را بترساند. مردان همراه شیخ دهان تاجر افغان را مملو از شن می‌کنند. بر زخم‌های او نمک می‌پاشند و البته با کابل برق به او شوک می‌دهند. این تصاویر توسط یکی از مشاوران تجاری شیخ عیسی در اختیار رسانه‌های بین‌المللی قرار می‌گیرد . این مرد ادعا می‌کند که شاهد شکنجه بیست و پنج نفر دیگر توسط عیسی نیز بوده است .
شیخ عیسی در حال حاضر در حبس خانگی به سر می‌برد. پرونده او در دادگاه امارات در حال جریان است . اتفاقی که بسیار به ندرت در خاندان سلطنتی رخ داده است .شاید عیسی هیچ‌گاه نتواند این لکه ننگ را از دامن خانواده‌اش پاک کند.

2. کیم جونگ نام
پدر: رهبر کره‌شمالی، کیم جونگ ایل
سن : 38
اشتباه نابخشودنی: بزرگ شدن در شرایطی که جهانیان پدر شما را مردی تشنه توجه و دستیابی به تسلیحات هسته‌ای بدانند کار چندان ساده‌ای نیست . بخصوص آنکه بدانید مادر هنرپیشه شما وادار به طلاق از همسر نخست خود و ازدواج با کیم جونگ ایل شده است .هیچ کس نمی‌تواند کیم جونگ نام را تنها برای آنکه به دنبال چند روز استراحت در خارج از کره‌شمالی بود ، سرزنش کند. کیم جونگ نام یک بار در سال 2001 به دلیل تلاش برای ورود غیرقانونی به ژاپن بازداشت شد . او تنها می‌خواست از مرکز دیسنی لند توکیو دیدن کند. دیدنی که تا پایان عمرش به ضرر او تمام شد . پلیس فرودگاه ژاپن، کیم جونگ نام را به همراه همسر و فرزندش بازداشت کرد . بر روی پاسپورت جعلی که در اختیار کیم جونگ نام قرار گرفته بود نام او " خرس چاق " نوشته شده بود .
این رسوایی زمانی به سراغ کیم جونگ نام آمد که او در صحنه بین المللی موفقیت های بسیاری را به نام خود ثبت کرده بود . به تازه‌گی از سفر به اروپا و ایالات متحده و دیدار با وزیر امور خارجه وقت مادلین آلبرایت بازگشته بود . یک هوس بی‌مورد برای سفری در گمنامی آبروی حرفه‌ای کیم جونگ نام را بر باد داد . حالا بسیاری از تحلیل گران برادر کوچک‌تر او را مستحق این جانشینی می‌دانند.
کیم جونگ نام پس از این حادثه مدتی را در خارج از کشور به سر برد . در شرایطی که همگان از تبعید او سخن می‌گفتند،او در مصاحبه‌ای مطبوعاتی ادعا کرد که برایش اهمیتی ندارد چه کسی به جای پدر قدرت را در دست می‌گیرد و هرگز از کشورش تبعید نشده است .

3. هانیبال قذافی
پدر : رهبر لیبی، معمر قذافی
سن : 33
اشتباه نابخشودنی: معمر قذافی ظرف چند سال اخیر به شدت در رفتار و منش خود تغییراتی ایجاد کرده است . تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا با عادی سازی روابط با سایر کشورها در مسیر دوستی با غرب بربیاید. اما بزرگترین مانع بر سر راه پدر، پسری است که با خشونت ‌هایش تلاش‌های پدر را ناکام گذاشته است . هانیبال برای نخستین بار در سال 2004 میلادی در راس خبرهای بین‌المللی قرار گرفته بود . پلیس پاریس او را به اتهام رانندگی با سرعت غیرمجاز بازداشت کرد. البته این همه گناه او نبود . هانیبال مست بود و مسیری را که همگان از شمال به جنوب می‌رفتند برعکس طی می‌کرد . هانیبال که در کپنگهام بازرگانی می‌خواند به دلیل مصونیت سیاسی از زندان آزاد شد . دو ماه بعد مجددا هانیبال بازداشت شد و این بار به اتهام شرب و شتم نامزدش. این بار هم ابروی پدر به کمک هانیبال امد و او آزاد شد . یک هفته بعد اما مجددا به اتهام شکستن وسایل هتل بازداشت شد . سال گذشته اما پرونده‌ای جدید در سوئیس برای او باز شد . این بار هم هانیبال دو خدمه هتل محل اقامت خود را مورد ضرب و شتم قرار داده بود . معمر قذافی اما مانند هر پدر مسئول دیگری در چنین شرایطی جانب پسر را گرفته و دیپلمات‌های سوئیسی را از کشورش اخراج کرد .


4. هو هایفنگ
پدر: رئیس‌جمهوری چین ، هو جین تائو
سن : 38
اشتباه نابخشودنی : تا امسال کسی در خارج از چین نام هو هایفنگ را نشنیده بود. در چین اما او رئیس بزرگترین شرکت تولید کننده اسکنرهای صنعتی است . بر هیچ کس پوشیده نیست که او برای کسب موفقیت در کارش از ارتباط‌هایی که پدر دارد استفاده می‌کند. قرادادهای کلان با شرکت های هوایی چین برای خریداری اسکنرهای امنیتی این شرکت از جمله امتیازهایی است که هوم هایفنگ به نام خود سند زده است . ماه گذشته اما دادستانی کشوری در افریقا غربی به نام نامیبیا علیه شرکت تحت اختیار هو هایفنگ اقامه دعوی کرد . این شرکت متهم به فساد مالی در سایه نام خود است . اتهام این شرکت هم پرداخت رشوه به مقام‌های دولتی نامیبیا برای برنده اعلام کردن شرکت در مزایده فروش اسکنرهای امنیتی به فرودگاه های نامیبیا است . نامی از هو هایفنگ به عنوان مظنون برده نشده است . اما اقامه دعوی علیه شرکت تحت کنترل و مدیریت او معناهای تلویحی بسیاری دارد . پس از این حادثه نام شرکت تحت کنترل هو هایفنگ و همچنین نام خود او در لیست واژه هایی قرار گرفت که جستجوی آن در اینترنت ممنوع است .

5. مارک تاچر
مادر: نخست وزیر سابق بریتانیا، مارگارت تاچر
سن : 56
اشتباه نابخشودنی : پسر زن آهنین بریتانیا برای نخستین بار در سال 1982 در صدر اخبار رسانه های بین‌المللی قرار گرفت . او به مدت چهار روز در بیابان ساحارا گم شده بود . مارک برای شرکت در مسابقه موتور سواری به این بیابان رفته بود . مارک سه بار در امتحان حسابداری دانگاهش رد شد و با این حال به فرزندی مارگارت تاچر می‌بالید . نام مارک اما با نام کشور گینه استوایی گره خورده است . در سال 2004 میلادی پلیس افریقا جنوبی مارک را به اتهام دخالت در کودتا در گینه استوایی بازداشت کرد . او متهم به کمک مالی به کودتاچیان شده بود . دولت افریقا جنوبی او را 500 هزار دلار جریمه کرد و مارک از افریقا جنوبی خارج شد . پس از خروج از افریقا جنوبی ایالات متحده به مارک با توجه به نقشی که در این کودتا داشت اجازه ورود نداد و جالب تر انکه موناکو هم که محل اسکان بسیاری از تبعیدی‌ها است به پسر تاچر اجازه نداد تا در این کشور اقامت گزیند .

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره