وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بایدها و نباید‌هایی برای پوست‌های چرب!!

بایدها و نباید‌هایی برای پوست‌های چرب!!

پوست چرب
شاید فکر کنید بعد از گذراندن دوران نوجوانی از شر پوست پر از جوش و چربی خلاص شده اید، اما نوجوانی تنها دورانی نیست که مجبورید با مشکلات پوستی دست و پنجه نرم کنید، خبرهای خوبی برایتان دارم و آن این است که شما می‌توانید این مشکلات را تحت کنترل خود درآورید. تنها کمی آگاهی، کمی تلاش و یک پاک کننده مناسب می‌خواهد.


چرا پوست چرب می‌شود؟
دقیقا قبل از یک قرار ملاقات مهم و یا یک مهمانی می‌بینید جوشی در صورت‌تان خودنمایی می‌کند و یا پوست‌تان چرب و صیقلی شده؛ با خودتان فکر می‌کنید آیا اینها بخاطر شکلات و یا چیپسی است که خورده ام ؟ درست است که عادات غذایی تاثیر زیادی روی ترشح غدد چربی دارند ، اما توارث، میزان ترشح هورمون‌ها، بارداری و لوازم آرایش نیز این مشکلات را تشدید می‌کنند.

مشکلات پوست چرب در دوران نوجوانی شروع می‌شوند. میزان ترشح هورمون‌ها در این دوران از زندگی دارای نوسان هستند، و پوست شما نیز به این تغییرات واکنش نشان می‌دهند. غدد چربی که چربی پوست شما را تولید می‌کنند، نامنظم شده و چربی بیشتری تولید می‌کنند. این غدد در نواحی وسیعی تولید چربی می‌کنند و و در نواحی دیگر اصلا وجود ندارند. اغلب ، این غدد زمانی که خانمی باردار است شروع به تولید چربی فراوانی می‌کنند، که باعث می‌شود مشکلات پوستی زیادی برای خانم‌های باردار بوجود بیاید، منافذ پوستی در این خانم‌ها باز شده و پوست صیقلی می‌شود که جوش‌های چرکی زیادی در پوست بوجود می‌آورند.

لوازم آرایش هم منافذ پوستی را مسدود کرده و به مشکلات پوستی دامن می‌زنند. شاید لوازم آرایش یک مشکل پوستی را با مواد خود بپوشانند، اما در بلند مدت باعث می‌شود تا پوست چرب تر و دارای مشکلات بیشتری شود. اگر دارای پوستی چرب هستید باید به دنبال محصولاتی باشید که مخصوص پوست‌های چرب است ( روی برچسب آنها این نکته قید شده است). این لوازم آرایش منافذ پوستی شما را نمی‌بندند یا حداقل مشکلات شما را بیشتر نمی‌کنند. شاید لازم باشد که محصولات مختلفی را امتحان کنید تا ببینید کدام یک برای شما مناسب تر است.
 

بایدها و نباید‌ها
بایدها:

-روش زندگی‌تان را تصحیح کنید. یک روش سالم را انتخاب کنید. برای داشتن یک پوست سالم و زیبا باید تغییرات بزرگی در زندگی‌تان ایجاد کنید. پوست شما به خوبی عادات غذایی شما را نشان می‌دهد .


-آرامش خود را حفظ کنید. استرس باعث افزایش ترشح هورمون‌های شما می‌شود.

-یک پاک کننده ملایم و مناسب انتخاب کنید، از آن دوبار در روز استفاده کنید، یک بار صبح‌ها و یک بار قبل از خواب؛ نباید ساعت به ساعت صورت‌تان را بشویید. چون پوست شما را خشک می‌کند.

-هر وقت یک فعالیت ورزشی انجام دادید، قبل از اینکه منافذ پوستی‌تان که در اثر تعرق باز شده بسته شوند صورت‌تان را بشویید.

-در انتخاب لوازم آرایش‌تان دقت کنید. وقتی برچسب شان را می‌خوانید، به دنبال محصولاتی باشید که عاری از چربی باشند.

 

•نبایدها

– صورت‌تان را کیسه نکشید . بسیاری از افرادی که پوست چرب دارند فکر می‌کنند باید محکم صورت شان را بشویند تا کاملا تمیز شود. پوست شما نازک و حساس است. پس بدقت با آن رفتار کنید.

– جوش‌ها و کورک‌های پوست‌تان را فشار ندهید،و آنها را نترکانید. مطمئن باشید اگر این کار را بکنید جای آن برای همیشه روی صورت‌تان می‌ماند.

– زیر نور آفتاب مستقیم قرار نگیرید. پوست شما ممکن است بعد از آفتاب گرفتن بهتر به نظر برسد، اما در این کار افراط نکنید. آفتاب می‌تواند آسیب‌های جدی به پوست شما وارد کند و یا حتی منجر به سرطان شود.

– از پاک کننده‌های قوی برای پوست‌تان استفاده نکنید. این پاک کننده‌ها پوست شما را خشک می‌کند، و فقط غدد ترشح کننده شما را تحریک می‌کند تا چربی بیشتری تولید کنند.

برای مراقبت از پوست‌تان از محصولات مناسب استفاده کنید
در اینجا یک سری نکات کلی برای پوست به شما پیشنهاد می‌کنیم:
 
از محصولات طبیعی و یا تجویز شده بوسیله متخصص پوست استفاده کنید، تنها از محصولاتی استفاده کنید که نسخه آن را پزشک متخصص‌تان نوشته باشد. انتخاب با شماست ‌و بستگی به این دارد که پوست چرب شما چقدر حساس است و همچنین آیا پوست شما دارای کورک ، دانه‌های سرسیاه و منافذ پوستی مسدود شده است یا خیر؟

همچنین می‌توانید از موادی استفاده کنید که قبلا در خانه از آن استفاده می‌کرده اید، یا قبلا نتیجه ای از آ نها گرفته اید. فکر نکنید محصولات گران تر تاثیر بیشتری دارند. باید از محصولات مختلفی استفاده کنید تا ببینید محصول مناسب پوست شما چیست.

اگر می‌خواهید از مواد طبیعی استفاده کنید، می‌توانید از مواد غذایی که در یخچال‌تان دارید شروع کنید. خیار، سرکه و عسل ؛ اگر لازم بود آنها را رقیق کنید و به صورت‌تان بمالید، با این کار می‌توانید هر از چندگاهی به جنگ با چربی‌های پوست‌تان بروید.

در مغازه، می‌توانید به دنبال غرفه پاک کننده‌های پوستی مراجعه کنید. همه بسته‌های مختلف و برندها ممکن است توجه شما را به خود جلب کند اما با دقت روی برچسب آنها را بخوانید. بعضی محصولات دارای مواد آنتی باکتریال هستند، که باکتری‌هایی که باعث بوجود آمدن آکنه پوست می‌شوند را از بین می‌برند. مطمئن شوید که حتما یک محصول آنتی باکتریال خریده اید که چربی‌های پوست را نیز به اندازه کافی از بین می‌برند.

•برخی از محصولات روی پوست شما بهتر از بقیه هستند، اما باید بدانید که پوست شما چقدر چرب و حساس است؟ همیشه در هنگام خرید به این نکته دقت داشته باشید که محصولی را انتخاب کنید که فاقد چربی باشند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره