وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مخابرات تهران ۸۰ هزار پورت ADSL ارایه می‌دهد

مخابرات تهران ۸۰ هزار پورت ADSL ارایه می‌دهد

معاون فناوری اطلاعات شرکت مخابرات گفت: سیستم تبلیغاتی سوران اقدام به خرید ۸۰ هزار پورتADSL یا (اینترنت پرسرعت) کرده که تا مهرماه واگذار خواهد کرد.

علیرضا صیدی در گفت‌و‌گو با فارس در خصوص واگذاری ۸۰ هزار پورت ADSL (اینترنت پرسرعت) توسط شرکت مخابرات تهران، گفت: وضعیت استان تهران در این زمینه با سایر استان‌ها متفاوت است و در حال حاضر شبکه فعلی این استان قابلیت واگذاری ۸۰ هزار پورت را دارد.

معاون فناوری اطلاعات شرکت مخابرات در پاسخ به این سوال که آیا واگذاری ADSL توسط شرکت مخابرات تهران بخشی از شبکه تجمیع استان‌ها است که محقق شده؛ گفت: استان تهران از این شبکه تجمیع برخوردار است و در همین راستا با دارا بودن این شبکه اقدام به خرید ۸۰ هزار پورتADSL کرده که تا مهرماه نیز واگذار خواهد کرد.

صیدی در خصوص میزان پیشرفت این شبکه در سایر استان‌ها گفت: سایر استان‌ها در مراحل متفاوتی قرار دارند، در بعضی استان‌ها قرارداد بسته‌‌‌ شده برخی استان‌ها اجناس خریداری کرده‌اند و بعضی استان‌ها نیز در مرحله نصب اجناس هستند.

صیدی افزود: در حال حاضر این شبکه در هیچ استانی به مرحله بهره‌برداری نرسیده است. به گزارش فارس، در پی قانونی شدن ورود شرکت‌های مخابرات استانی به بازار ADSL که سابق بر این در اختیار شرکت‌های خصوصی بود، شرکت مخابرات استان تهران اعلام کرد از مهر ماه سال جاری ۸۰ هزار پورتADSL واگذار خواهد کرد.

بنابراین گزارش، به گفته مسئولان این شرکت، واگذاری یک میلیون پورت ADSL در سال ۸۸ از برنامه‌های شرکت مخابرات استان تهران است. این گزارش می‌افزاید، شرکت مخابرات ایران پس از دریافت ابلاغ دولت مبنی بر اجازه ورود به بازار ADSL به منظور ایجاد زیر ساخت مناسب باند پهن، اقدام به تاسیس شبکه تجمیع در استان‌ها نمود.

این شبکه که به گفته مسئولان این شرکت جهشی بزرگ در زمینه اینترنت پرسرعت در کشور خواهد بود، قرار است تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.