وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چین و چروك پوست باسولاریوم

چین و چروك پوست باسولاریوم

یك متخصص پوست و مو با تاكید بر پرهیز از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب و یا استفاده از سولاریوم به منظور برنزه كردن پوست، گفت: ایجاد لکه‌های پوستی و چین و چروک زودهنگام از عوارض برنزه كردن پوست با این نوع روش‌ها است. دکتر بهروز باریک بین متخصص پوست و مو در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا واحد علوم پزشکی ایران، برنزه كردن پوست در سواحل دریا یا استخرهای روباز را از جمله آسیب‌های شایع پوست در فصل تابستان عنوان كرد و گفت: برنزه کردن پوست خطرات جدی و گاه جبران ناپذیری برای پوست به دنبال دارد.

وی با بیان این كه گاهی افراد به منظور برنزه کردن پوست خود مدت‌ها تحت تابش مستقیم خورشید قرار می‌گیرند، افزود: اشعه ماوراء بنفش نورخورشید سبب برنزه شدن پوست می‌شود؛ این در حالی است كه این برنزه شدن و زیبایی ظاهری پوست عوارضی مانند ایجاد لکه‌های پوستی و چین و چروک را به دنبال دارد.

این متخصص پوست و مو توصیه كرد كه افراد تا حد امکان از قرار گرفتن در معرض مستقیم نورخورشید برای برنزه کردن پوست خودداری کنند؛ چرا که تابش نور آفتاب با وجود تمام فواید آن، اگر مستقیم و طولانی مدت باشد در نهایت مرگ را در پی دارد.

دکتر باریک بین در ادامه استفاده از سالن‌های مجهز به سولاریوم را خطرناک و سرطان‌زا عنوان كرد و گفت: راه‌های مناسبی برای جایگزین کردن این روش وجود دارد از جمله این که فرد می‌تواند برای آرامش یافتن به جای استفاده از آفتاب؛ ورزش، شنا در فضای سر بسته یا پیاده‌روی را جایگزین کند و برای برنزه کردن از کرم‌های برنزه کننده استفاده کند.


 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره