وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دو پسرعمو قربانی عشق دخترعمو

دو پسرعمو قربانی عشق دخترعمو

ایران: حكم قصاص پسری كه در جریان رقابت عشقی، پسرعمویش را به قتل رسانده بود در دیوان عالی كشور قطعی شد.

 

در این جنایت كه بامداد 19 آبان 86 در بزرگراه نواب رخ داد، دو پسرعمو به خاطر رسیدن به دختر عموی 16 ساله‌شان با هم درگیر شده و در این میان یكی از آنها كشته شد. مأموران كلانتری 111 هفت چنار كه در پی اطلاع از ماجرا، خود را به محل حادثه رسانده بودند با پیكر بی‌جان «جلیل» 23 ساله‌ در پشت‌بام ساختمانی نیمه‌كاره روبه‌رو شدند كه با ضربه‌های كارد به قتل رسیده بود.

كارآگاهان جنایی در تجسس‌های ویژه پسر 19 ساله‌ای به نام «مجتبی» – پسرعموی مقتول – را دستگیر كردند.

وی نیز با اعتراف به قتل گفت: 10 روز پیش همراه پسرعمویم «جلیل» برای یافتن كار از شهرستان به تهران آمده و در ساختمانی نیمه‌كاره مشغول كار شدیم. تا این‌كه شنیدم «جلیل» از دختر عموی 16 ساله‌مان خواستگاری كرده و جواب مثبت گرفته است. به خاطر علاقه شدید به دخترعمویم به سراغ «جلیل» رفتم تا او را از تصمیمش منصرف كنم. او در پشت بام سیگار می‌كشید كه با شنیدن حرف‌هایم عصبانی شد و با هم درگیر شدیم. من هم از شدت ناراحتی و خشم با چاقو او را زدم.

با اعتراف عامل جنایت به قتل پسرعمویش، پرونده به شعبه 71 دادگاه كیفری استان تهران ارسال شد. سوم خرداد امسال نیز اولیای دم با حضور در دادگاه كیفری استان تهران خواستار قصاص نفس – اعدام – عامل قتل شدند.

از سوی دیگر متهم كه از قتل پسرعمویش بشدت ابراز پشیمانی می‌كرد و قادر به مواجهه حضوری با خانواده عمویش نبود، اتهام خود را پذیرفت و تقاضای بخشش كرد.

با دریافت آخرین دفاعیات متهم، هیأت قضایی شعبه 71 دادگاه كیفری استان تهران به ریاست قاضی «نورالله عزیز محمدی» وارد شور شده و عامل قتل را به قصاص محكوم كرد كه این حكم در شعبه 27 دیوان عالی كشور تأیید شد.