وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

كودكان هم باید از عینك‌های آفتابی استفاده كنند

كودكان هم باید از عینك‌های آفتابی استفاده كنند

متخصصان هشدار دادند: سه چهارم والدین قدرت بینایی فرزندانشان را به علت عدم استفاده از عینك آفتابی مناسب به خطر می‌اندازند.

به گزارش ایسنا، بررسی دوهزار نمونه در كالج بینایی سنجی انگلیس نشان می‌دهد: نزدیك به یك سوم والدین برای فرزندانشان عینك آفتابی نمی‌خرند.

نیمی از والدینِ یك سوم باقی مانده هم به قیمت عینك بیش از قدرت محافظت آن توجه می‌كنند و تنها یك چهارم والدین عینك آفتابی مناسبی برای فرزندان خود می‌خرند.

این كالج از بین انواع عینك‌ها، عینك‌های سیاه رنگ و با درجه كیفیتCE را توصیه می‌كند.

افراد با رنگ چشم‌های روشن بیشتر از سایرین در معرض آسیب ناشی از تابش آفتاب هستند و بر اساس توصیه متخصصان؛ چشم آبی‌ها باید همیشه از عینك‌های محافظ استفاده كنند.

اشعه فرابنفش خورشید، قرنیه و عدسی چشم را تخریب می‌كند و در درازمدت به آسیب‌های جدی منجر می‌شود.

استفاده از عینك‌های ارزان قیمت بدون توانایی محافظت در برابر اشعه فرابنفش نه تنها فایده‌ای ندارد بلكه باعث وارد شدن آسیب بیشتر و خطرناك‌تر می‌شود.

دكتر سوزان بالكنی، اپتومتریست و از اعضای این تیم تحقیقاتی با ابراز تعجب از نتایج به دست آمده تصریح كرد: عینك‌های آفتابی خوب لزوما گران قیمت نیستند. نكته‌ای كه مهم است دقت به داشتن درجه كیفیت عینك‌هاست.

وی ادامه داد: اكثر كودكان به چشم زدن عینك‌های آفتابی را دوست دارند اما كلاه‌های لبه دار هم به خصوص در مورد نوزادانی كه عینك را تحمل نمی‌كنند، مناسب است.