وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تغذیه در ماه مبارك رمضان

تغذیه در ماه مبارك رمضان

در آستانه فرا رسیدن ماه مبارك رمضان به روزه‌داران برای جبران كمبود میزان آب و املاح بدن در ماه رمضان، می‌توانند از مقداری سوپ یا آش هنگام افطار استفاده كنند.مایعات را می‌توان در مدت زمان افطار تا سحر مورد استفاده قرار داد. در این صورت هنگام سحر ضرورتی وجود ندارد كه از چند لیوان آب یا از مقدار زیادی چای برای رفع تشنگی در طول روزه‌داری استفاده كرد.

به گفته كارشناسان دانشگاه علوم پزشكی ایران، نباید دسرها و شیرینی‌ها را كه حاوی شكر فراوان هستند، به مقدار زیاد مصرف كرد و بهتر است به جای آنها از خرما و توت كه دارای قند طبیعی و املاح و ویتامین هستند، استفاده نمود.

روزه‌داران باید از خوردن غذاهای شور هنگام سحر خودداری كنند، زیرا تشنگی را در طول روز افزایش می‌دهد.

باید از خوردن غذاهای بسیار سرد یا بسیار گرم و نیز از نوشیدن آب سرد در ابتدای افطار خودداری شود و در صورت رفع تشنگی می‌توان از آب گرم، چای یا شیر گرم استفاده كرد.

همچنین مصرف زیاد غذاهای ترش و شور، شیر، میوه و سبزیجات خام و برنج نیز در ازدیاد ترشح اسید معده و در نتیجه ایجاد سوزش و درد معده و اثنی‌عشر دخالت دارند.مبتلایان به زخم معده و اثنی‌عشر و ناراحتی روده بهتر است از غذاهایی استفاده كنند كه هضم‌شان آسان و ساده بوده و باعث نفخ دستگاه گوارش نشود كه از جمله این غذاها می‌توان به غذاهای كبابی و خورشتی، انواع سوپ كم چرب، آبمیوه‌ها، نان، پنیر و ماست به مقدار كم اشاره كرد.