وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دستگیری مرد شیاد با یازده همسر

دستگیری مرد شیاد با یازده همسر

مرد شیادی كه با اغفال و فریب زنان و دختران پس از ازدواج با آنها و سرقت و كلاهبرداری از همسران و بستگانشان متواری می‌شد ، دستگیر شد.

سید منصور هاشمیان ، دادیار شعبه اول دادسرای جنایی تهران با اشاره به این خبر به «جام‌جم» گفت: در یكی از روزهای خرداد امسال زن جوانی با حضور در دادسرای جنایی با ارائه شكایتی عنوان كرد، چندی پیش جوانی با قرار گرفتن در مسیرم، به بهانه‌های مختلف از من خواستگاری كرد و سرانجام با اصرارهای وی، موضوع را با خانواده‌ام در میان گذاشتم و او به خواستگاری‌ام آمد و ازدواج كردیم، اما یك ماه پس از شروع زندگی مشترك او به بهانه واردات كالا 13 میلیون تومان از پدرم قرض گرفت و به یكباره ناپدید شد.

شاكی ادامه داد: به دنبال این موضوع، به جستجوی او پرداختم، اما بی‌نتیجه بود تا این كه او خود با من تماس گرفت و زمانی كه وی را تهدید به شكایت كردم، با من قرار گذاشت تا مقداری از پول‌های دریافتی را پس دهد، در عین حال تهدید كرد از من انتقام خواهد گرفت و حالا بیم آن می‌رود او تهدیدهای خود را عملی كند.

 

دستگیری در محل قرار

دادیار شعبه اول دادسرای جنایی افزود: پس از شكایت زن جوان، پرونده به پلیس آگاهی ارجاع شد و ماموران با آموزش زن جوان از وی خواستند تا بدون ترس در محل قرار با همسرش ملاقات كند و هنگامی كه شوهر این زن در محل حاضر شده بود، از سوی پلیس آگاهی دستگیر شد.

متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی گفت به دلیل مشكلاتی كه داشته، مبلغ 13 میلیون تومان قرض گرفته است اما پس از بررسی اسناد و مدارك كشف شده از متهم، معلوم شد وی با شناسنامه جعلی، با زن شاكی ازدواج كرده و پس از كلاهبرداری متواری شده است.

هاشمیان اضافه كرد: در ادامه تحقیقات متهم بیان كرد پیش از این با یك زن دیگر نیز ازدواج كرده بود، اما پس از جدایی و ازدواج با شاكی، برای آن كه موضوع ازدواج قبلی او فاش نشود، برای خود شناسنامه جعلی تهیه كرده است.

 

هووها در دادسرا

دادیار جنایی تصریح كرد: پس از این اظهارات، در حالی كه تحقیق از متهم در پلیس آگاهی ادامه داشت این بار 2 زن جوان با حضور در شعبه اول دادسرای جنایی بیان كردند قصد دارند با ارائه وثیقه مقدمات آزادی شوهر خود را كه گفته می‌شود به دلیل درگیری دستگیر شده است فراهم كنند كه پس از این اظهارات 2 زن مراجعه‌كننده به دادسرا بدون آن كه همدیگر را بشناسند، متهم را به عنوان همسر خود معرفی كردند كه پس از تحقیق معلوم شد 2 زن مراجعه‌كننده هووی هم هستند و آنها نیز در دام مرد شیاد گرفتار شده‌اند. به این ترتیب معلوم شد، متهم این 2 زن را نیز فریب داده و پس از ازدواج و كلاهبرداری متواری شده است و حالا كه دستگیر شده، با آنها تماس گرفته و گفته در دام یك توطئه گرفتار شده و برای آزادی خود نیاز به سند ملكی به عنوان وثیقه برای ارائه به دادگاه دارد كه پس از تاخیر یكی از همسرانش، از همسر دیگر خود درخواست تهیه سند را كرده است. هاشمیان افزود: به دنبال این ماجرا، 2 زن جوان نیز به عنوان شاكی شكایتی را علیه متهم ارائه كردند و این فرضیه كه وی با اغفال و فریب زنان و دختران از آنها سرقت و كلاهبرداری می‌كرده است، قوت گرفت.

11 زن فریب‌خورده

قاضی پرونده اضافه كرد: با دستور قضایی، تحقیقات پلیس آگاهی وارد مرحله تازه‌ای شد و در طول 2 ماه از زمان بازداشت متهم، 11 زن جوان كه فریب مرد شیاد را خورده بودند با مراجعه به دادسرای جنایی علیه وی شكایت كردند.

با بررسی شكایت شاكیان مشخص شد، متهم خود را تاجر، دكتر، مهندس، دانشجو و … معرفی و هنگام خواستگاری دختران جوان عنوان می‌كرده است والدینش در كشور آمریكا زندگی می‌كنند و وی به قصد واردات و صادرات كالا به ایران سفر كرده و یكی از آرزوهایش ازدواج با دختر ایرانی بوده است و پس از جلب اعتماد دختران جوان و بستگان آنها، در مرحله بعدی به بهانه نیاز مالی مبالغ گزافی به عنوان قرض از آنها دریافت و یا پول و طلاهای موجود در خانه آنها را سرقت كرده و متواری می‌شده است.

 

افزایش شاكیان

هاشمیان با اشاره به ادامه تحقیقات از این متهم گفت: در حال حاضر پرونده 11 شاكی متهم كه آنها را با استفاده از اسناد و مدارك جعلی به عقد و ازدواج خود درآورده، در دستور كار پلیس آگاهی قرار دارد و احتمال دارد تعداد شاكیان وی افزایش یابد، زیرا وی بیان می‌كرده است قصد سفر به خارج از كشور را دارد و بزودی پس از بازگشت به كشور، به اتفاق آنها به آمریكا سفر خواهد كرد.

قاضی جنایی با هشدار به خانواده‌ها بخصوص دختران جوان، از آنها درخواست كرد از اعتماد به افرادی كه در پوشش القاب دكتر، مهندس یا تاجر و امثالهم به خواستگاری می‌‌آیند، خودداری كرده و پس از تحقیقات لازم، اقدام كنند.

هاشمیان افزود: متاسفانه شاكیان پرونده فریب القاب و چرب‌زبانی متهم را خورده‌اند و پیگیری‌های اولین شاكی كه تا یك قدمی شناسایی محل سكونت متهم پیش رفته بود، موجب شد تا این شیاد حرفه‌ای از سایه خارج شده و در مرحله اول با تهدید و سپس با پرداخت پول دریافتی به نوعی موضوع را خاتمه دهد كه با هوشیاری زن جوان و شكایت، راز ازدواج‌های متعدد این متهم فاش شد.

دادیار جنایی تاكید كرد: این پرونده همچنان در دستور كار پلیس آگاهی قرار دارد و در چند روز آینده با سرنخ‌هایی كه در ارتباط با دیگر اعمال مجرمانه متهم به دست آمده، ابعاد تازه‌ای از اقدامات مجرمانه وی فاش خواهد شد.