وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

عوامل پیدایش جوش صورت و درمان آن

عوامل پیدایش جوش صورت و درمان آن

جوش صورت به شکلهای گوناگونی بروز می کند. جوش ساده، عفونی، کورک، دانه های سرسیاه، دانه های سفید و دانه سرخ از اشکال متفاوت جوش هستند. یاد آور می شوم یبوست، کم خونی، ناراحتی های قاعدی و تغذیه نادرست از عوامل مهم بروز جوش زیاد هستند. بنابر این ویتامین های E ، D ، B ، A در درمان جوش تاثیر فراوانی دارند. مهمترین منابع این نوع ویتامین ها نیز سبزی، میوه ها، جگر و سبوس غلات است. همچنین باید گوشزد کنم که نگرانی و هیجان هم ممکن است موجب ایجاد جوش در صورت شود همچنین بی خوابی، کم خوابی و بد خوابی هم از این امر مستثنی نیستند.

:: پیاز و جوش صورت

دو سه عدد پیاز متوسط را پس از پوست کندن خرد کنید و در مقدار کمی آب بپزید، به طوری که پیاز کاملا پخته شود و آب در ته ظرف باقی نماند. پیاز پخته شده را درون یک تکه پارچه نخی نازک تمیز بپیچد و روی جوش ها بگذارید و پس از چند دقیقه موضع را بشویید.

:: دانه های سر سیاه و سفید

گیاهانی چون بومادران، بابونه، رازیانه و گزنه سفید ( از هر کدام یک قاشق غذا خوری) را در آب جوش بریزید، سپس حوله ای به سر ببندید و به مدت ده دقیقه پوست را روی بخار آن نگه دارید. در این هنگام منافذ پوست شما باز شده و شما به آسانی می نوانید با یک پارچه تمیز و یا دستمال کاغذی پوست را در ناحیه دانه های سر سیاه به آرامی بفشارید و دانه ها را بیرون آورید و بعد صورت را با آب سرد بشورید تا منافذ پوست تنگ تر بشود.

:: عسل و دانه های سر سیاه

عسل افزودن به تقویت پوست و شفا بخشی، پاک کننده خوبی است.

یک قاشق غذا خوری عسل را به آرامی حرارت دهید و روی قسمت هایی از پوست که دارای دانه های سر سیاه است بگذارید ، پس از ?? دقیقه با یک تکه پنبه و آب نیم گرم پوست خود را تمیز کنید و بعد بشویید اگر لک نیز دارید از جوانه گندم ( دو قاشق) به عسل اضافه کنید و بعد بهمین نحو عمل کنید.

:: روغن ماهی و لکه های قرمز

پوست را تمیز کنید و بعد با مقداری روغن ماهی لایه ای از چربی رویش بکشید. یکی دو ساعت بعد پوست را با آب نیم گرم بشویید.

:: روغن کرچک و لکه های قهوه ای

این نوع لکه ها را لکه های کبدی گویند. کمبود ویتامین C و E و ریبوفلاوین در این نارسایی موثر است. به اعتقاد یکی از کارشناسان برجسته پوست تا زمانی که لکه های قهوه ای روی پوست باقی است باید از روغن کرچک استفاده شود. آب خیار یا برگ شاهی خرد شده یا آب آن در از بین بردن این گونه لکه ها بی اثر نخواهد بود.


 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره