وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

قرآن آمریكایی تذهیب شده با تصاویر زنان برهنه!!

قرآن آمریكایی تذهیب شده با تصاویر زنان برهنه!!

قرآن آمریكایی، تذهیب شده با تصاویر 11سپتامبر و زنان برهنه!! بسیار شرم آوره

 

این اثر مسلمانان را خواهد رنجاند، در میان تصاویر بیش از همه زنان نیمه عریان و همچنین مغازه‌های مشروب فروشی…. ترجمه‌ای از قرآن مجید با نام «قرآن آمریكایی»، تذهیب شده به تصاویری از حوادث 11 سپتامبر زنان برهنه و … در ماه سپتامبر در موزه‌های سانفرانسیسكو و كالیفرنیا به نمایش درخواهد آمد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه لس‌آنجلس تایمز، «سناندو بیرك»، هنرمند آمریكایی فارغ‌التحصیل از موسسه هنری اُتیس/پارسون از لس‌آنجلس كه تاكنون نمایشگاه‌های زیادی در سطح بین‌المللی داشته است، اخیرا اقدام به چاپ نسخه‌ جدیدی از قرآن كریم نموده كه آن را «قرآن آمریكایی» نامیده است. .
این نسخه از قرآن كریم كه تماما به زبان انگلیسی است، با تصاویری از زندگی معاصر در آمریكا، تذهیب شده، بنابراین 300 صفحه بیشتر از نسخه اصلی قرآن است.

 

تصویری كه بیش از همه در میان تصاویر منتشر شده در این قرآن جلب توجه می‌كند، تصویری مربوط حادثه 11 سپتامبر و انفجار برج‌های دوقلوست و مهم‌تر آنكه این اثر قرار است كه در ماه سپتامبر در گالری «كاترین كلارك» سانفرانسیسكو و گالری «دل ریو كوپلین» در كولور سیتی كالیفرنیا به نمایش درآید.

 

به گزارش لس‌آنجلس تایمز، «بیرك» این تصاویر را با استفاده از جوهر و رنگ گوآش ترسیم كرده و ابعاد كار 16 در 24 اینچ است. بنا براین گزارش، اگرچه «بیرك» برای مصاحبه در این مورد در دسترس نیست ولی او در بیانیه‌ای كه اخیرا بروی سایت گالری «دل ریو كوپلین» منتشر شده، آورده است: من در تذهیب این قرآن آمریكایی از ساختاری سنتی استفاده كرده‌ام و این قرآن از آنجاییكه در بر گیرنده متن اصلی قرآن (نسخه عربی) نیست، صرفا یك قرآن آمریكایی است و ربطی به قرآن مقدس ندارد.

 

«لیندا كوماروف»، متصدی بخش هنرهای اسلامی در موزه هنری لس‌آنجلس گفت: به نظر من این ادعای «بیرك» به هیچ وجه صحیح نیست، چون مخاطبان قرآن تنها محدود به كسانی نیستند كه می‌توانند نسخه عربی قرآن را بخوانند و یا بفهمند، قرآن پیامی جهانی دارد و من واقعا نمی‌دانم كه گفتن اینكه اگر شما قرآن را به انگلیسی بخوانید، تقدس آن را كنار گذاشته‌اید، چه معنی دارد؟! .

 

«محمد قریشی»، مدیر مركز اسلامی جنوب كالیفرنیا نیز در واكنشی صریح‌تر گفت: این اقدام به هیچ وجه قابل قبول نیست. وی پس از دیدن عكس‌های مربوط به اثر «قرآن آمریكایی» گفت: این اثر مسلمانان را خواهد رنجاند، در میان تصاویر بیش از همه زنان نیمه عریان و همچنین مغازه‌های مشروب فروشی مرا نگران و آزرده خاطر كرد. هنوز اطلاعاتی درباره محتوای این ترجمه و اینكه چه اندازه با قرآن كریم مطابقت دارد منتشر نشده است.