وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روشهای فوق‌العاده برای جلوگیری از چین و چروک!!

روشهای فوق‌العاده برای جلوگیری از چین و چروک!!

1- به پشت بخوابید

بر اساس توصیه آکادمی‌پوست و زیبایی امریکا خوابیدن به پشت سبب میگردد تا ایجاد چین وچروک درصورت به حداقل برسد. در واقع خوابیدن به پهلو سبب افزایش چروک در ناحیه گونه و چانه میگردد و خوابیدن به سمت صورت یا شکم افزایش خط اخم یا چروک پیشانی می‌گردد.

2- ماهی بیشتر بخورید بخصوص ماهی‌سالمون

 ماهی‌های آب سرد منبع غنی از پروتئین هستند که نقش اصلی در ساختمان پوست را داراست و همچنین منبع اصلی اسید‌های چرب امگا 3 هستند که نقش مهمی‌ در تغذیه پوست دارد. این اسید چرب در جوان نگه‌داشتن و کاهش چروک پوست بسیار موثر است.

 3- از ریز‌کردن چشمان خود پرهیز کنید و از عینک مناسب استفاده کنید.

هنگامی‌که شما برای مطالعه به غلط چشمان خود را ریز میکنید وسبب ایجاد چین و چروک در چهره خود میگردید بر اساس این عادت غلط ماهیچه‌های صورت دچار انقباضات نا‌بجا شده و نهایتاً سبب افزایش چروک صورت میگردد. پس از عینک مناسب برای مطالعه استفاده نمایید. همچنین مواقعی که در معرض آفتاب قرار می‌گیرید از عینکهای آفتابی استفاده کنید که نه تنها سبب محافظت چشمان شما در برابر نور خورشید می‌گردد بلکه سبب کاهش چروک در ناحیه دور چشم شما می‌گردد.

 4- از AHA  به مقدار زیاد استفاده کنید.

 AHA یا همان اسیدهای میوه برای از بین بردن چروکهای سطحی و ظریف، به خصوص چروکهای زیر چشم بسیار موثرند. در تحقیقاتی اخیراً مشخص شده‌است که حتی سبب تحریک کلاژن‌سازی (‌ماده‌ای که در سفت و شاداب‌ماندن پوست بسیار موثر است) در پوست نیز می‌گردد.

5-  به جای قهوه از کاکائو بیشتر استفاده کنید.

 در پژوهشی که در مجله تغذیه امریکا به چاپ رسیده است، محققان اعلام کردند که به دلیل وجود دو ماده فلاوینوئیدی ( اپیکتاچین وکاتچین ) به مقدار بالا سبب محافظت پوست در برابر نور خورشید شده و همچنین گردش خون پوست صورت را زیاد نموده و در نتیجه آبرسانی به سطح پوست بالا رفته، و پوست شما صافتر و درخشانتر به نظر می‌رسد.

6- هرگز صورت خود را به طور مکرر نشویید.

شستشوی زیاد پوست صورت سبب از بین رفتن مواد مفید موجود در سطح پوست گردیده و اسیدیته (PH) پوست را تغییر می‌دهند لذا روند پیری یا ایجاد چروک در پوست افزایش می‌یابد. بهتر است تا به جای استفاده از صابون یا شستشوی مکرر از پاک کننده‌های (cleanser) صورت استفاده کنید.

 7- از ویتامین ث موضعی استفاده کنید.

مطالعات مکرر نشان داده‌است که استفاده از ویتامین ث سبب افزایش تولید کلاژنها، محافظت در برابر اثرات تخریبی اشعه ماورائ بنفش و بهبود التهابات پوستی میگردد و شاید علت تمام این اثرات مفید به دلیل داشتن ال اسید اسکوربیک است که اثر ضد چروک دارد.

 8- سویا بیشتر بخورید.

گزارش شده که سویا در کاهش تخریب پوستی ناشی از نور آفتاب بسیار موثر بوده است لذا در کسانیکه به مدت شش ماه از رژیم غذایی حاوی سویا و ماهی و ویتامینها و گوجه فرنگی استفاده نمودند، ساختمان پوست آنها بسیار بهبود یافته و از پوستی لطیف‌تر برخوردار شدند.

 9- مراقبت‌های لازم پوستی را به طور مرتب انجام دهید.

اگر واقعاً شما خواهان پوستی جوان هستید باید توصیه‌های زیر را به طور مرتب رعایت نمایید :

* از نور خورشید بپرهزید (با محافظت‌های لازم در برابر آفتاب )

* عینک آفتابی استفاده کنید

* سیگار نکشید

* از مرطوب کننده‌ها استفاده نمایید.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره