وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

غذاهایی که ضد پیری هستند!!

غذاهایی که ضد پیری هستند!!

این قانون طبیعت است که سلولهای تمام افراد زنده بشریت بعد ازگذشت مدتی دچار پیری می شوند وپویایی اولیه خود را از دست می دهند،این موضوع به وضوح در صورت و بدن اشخاص دیده می شود به همین دلیل گفته می شود که آن شخص دچار پیری شده است و نشانه های پیری در او نمایان شده است.اما شما می توانید با تغذیه صحیح و مناسب پیری را به تاخیر بیاندازید . 
اما چه ویتامین هایی در این موضوع دخیل هستند و این ویتامین های در چه غذاهایی دیده می شوند :

* ویتامین آ :
در محصولات لبنی به وفور دیده می شود، در زرده ی تخم مرغ،جگر،کره،ماهی هایی که دارای رنگ تیره ای می باشند .میوه ها و سبزیجاتی که دارای دارای رنگ قرمز و نارنجی هستند مانند: گوجه فرنگی،خربزه،طالبی،زردآلو،هویج. و هم چنین سبزیجاتی که دارای رنگ سبز می باشند .

* ویتامین سی :
مرکبات،کیوی،اسفناج، میوه هایی که دارای رنگ قرمز هستند،گل کلم،خرمالو.
 

* ویتامین ای:
عصاره های
سبزیجات،ماهی،روغن های مثل:روغن و عصاره ی زیتون، عصاره ی و شیره ی انگور.

 

* آنتی اکسیدان ها :
مواد دیگری هستند که به سلول های کمک می کنند تا با پیری مقابله بیشتری داشته باشند و دیرتر قدرت و پویایی خود را از دست دهند.

اما این آنتی اکسیدان های در جه موادی وحود دارند :

لیکوپین های ( کاروتنوئید های )  در مواد غذایی مانند : گوجه فرنگی،کلم بنفش،هندوانه.

کراتین های : پیاز،موسیر،کلم بروکلی.

* مواد غذایی دیگری که ضد پیری هستند عبارتند از :  
* سلنیوم ها : در مواد غذایی مانند :ماهی و کلا مواد غذایی که از دریا به دست می آیند حاوی سلنیوم هستند.نان های که حاوی مواد مغذی هستند،سیر،زرده ی تخم مرغ،فلفل قرمز،

* منیزیم: عصاره ی میوه های،آب های معدنی،شکلات،غلات.

 
* کلسیم : مواد لبنی، سبزیجاتی که دارای رنگ سبز هستند .

* آهن : گوشت قرمز،
 
* زینک : غلات .

* منگنز : بادام ، گندم .

توصیه های اساسی  : از سن 40 سال به بالا شما باید مراقبت های تغذیه ای را آغاز کنید زیرا از این سن به بعد است که سلول های دچار فرسایش می شوند و کم کم فعالیت و پویایی سابق خود را از دست می دهند .

 

علائم پیری مانند : خشک شدن پوست،سفیدی تارهای مو،دردهایی در ناحیه ی مختلف بدن.این موارد و علائمی که ذکر شد همه در رابطه با نشانه های پیری در یک فرد است .بلافاصله بعد از این که این علائم ظاهر شد شما باید تغذیه صحیح و مراقبت های پوستی را آغاز کنید .

* تغذیه خود ار متحول کنید : شما بعد از یک سنی و گذشت یک دوره ی خاص به تغذیه دیگری نیازمندید و کلید جوانی چیزی جز تغذیه مناسب نمی باشد .مانند :سبزی ها،میوه ها ، روغن ها و عصاره های میوه ها،ماهی،لبنیات،غلات ،

 

* مواد غذایی را کمتر سرخ کنید سعی کنید بیشتر به حالت آب پز یا کبابی کردن غذاهای از آنها استفاده کنید .

* مواد غذایی تان را کمتر فریز کنید و برای مثال از فریز کردن سبزی های خودداری کنید زیرا با فریز کردن ویتامین های شان را از دست می دهند .

 
* ما در دوره ی به سر می بریم که آلودگی های بسیاری وجود دارد : آلودگی صوتی،آلودگی هوا ، استرس،اعتیاد،سیگار،داروهای، عدم فعالیت و ورزش ،پس با این شرایط باید از کشیدن سیگار خودداری کنید تا کمتر به بدن شما آسیب برسد.