وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

سردردهای صبحگاهی را جدی بگیرید

سردردهای صبحگاهی را جدی بگیرید

سردردهای جدی با علایمی مانند اختلال دید، دو بینی، اختلال حسی و حرکتی در اندام‌ها، اختلالات تعادل و سرگیجه مقاوم به درمان بروز می‌کند.
دکتر علیرضا زالی جراح و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) واحد علوم پزشکی ایران، سردردهای جدی را ناشی از افزایش فشار داخل جمجمه عنوان و در خصوص ویژگی این نوع سردردها گفت: این نوع سردردها ویژگی خاصی دارند، از جمله این که معمولا اول صبح بر شدت آنها افزوده می‌شود .

و پس از گذشت 2 تا 1 ساعت، در طول روز از شدت سردرد کاسته می‌شود.


وی در ادامه افزود: این نوع سردردها معمولا در طول روز به سراغ فرد نمی‌آیند ولی مجدد در ابتدای صبح تکرار می‌شوند. گاهی اوقات این نوع سردرد براساس شدت دردی که دارد ممکن است فرد را از خواب بیدار کند.

وی در خصوص ویژگی‌های قابل توجه این نوع سردردها گفت: از ویژگی‌های این نوع سردرد، این است که نوع سردردها با سرفه کردن، عطسه کردن، بالا رفتن فشار وریدی بدن و فعالیت‌های فیزیکی تشدید می‌شوند. گاهی اوقات در برخی موارد این نوع سردرد ممکن است با خم کردن سر افزایش یابد. معمولا این نوع سردردها با علایم عصبی دیگر مانند اختلال دید، اختلال حسی و حرکتی در اندام‌ها و بروز اختلالات تعادلی ، بروز سرگیجه‌های مقاوم به درمان، بروز دو بینی و مشکلاتی مانند تشنجات همراه است. اینها مواردی هستند که سردردها را جزو سردردهای مهم قرار می دهند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید براین که سردردهای شدید و ناگهانی باید جدی گرفته شود، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از سردردهایی که باید به آنها توجه کرد، سردردهای شدید و ناگهانی است که بیمار تاکنون آنها را تجربه نکرده است. با بروز این سردرد، بیمار احساس پاره شدن رگ و یا احساس انفجار در سر را دارد. این نوع سردرد آن قدر شدید است که بیمار اذعان می‌کند تاکنون آن را تجربه نکرده است. توجه و پیگیری این نوع سردرد توسط پزشک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.


 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره