وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بوتاکس،سمی که معجزه می‌کند

بوتاکس،سمی که معجزه می‌کند

سلامت نیوز , امروزه تزریق سم بوتولینم به عنوان بوتاکس برای از بین بردن چروک ها و ایجاد چهره جوان تر بسیار رایج شده است. اما باید گفت که تاثیر این ماده موقت است.
تزریق آن به اسانی و سرعت انجام می شود و نیاز به حفظ دوره نقاهت بعد از تزریق نمی باشد و در مقایسه با سایر جراحی های زیبایی خطرات کمتری به همراه دارد. این سم توسط باکتری کلسترودیوم بوتولینم تولید می شود.

زمانی که مقدار اندکی از این ماده به ماهیچه تزریق می شود، سیگنال های عصبی را که مسئول انقباض ماهیچه ای است مسدود می نماید. در واقع می توان گفت که تاثیر موقت آن تضعیف و فلج ساختن ماهیچه های صورت و از بین بردن چروک های صورت برای مدتی کوتاه است. گفته شده که 2 تا 3 ساعت بعد از تزریق از لمس و مالیدن محل تزریق باید اجتناب کرد ولی بعد از این مدت وضعیت به حالت عادی بر می گردد.شاید 3 تا 4 روز زمان لازم است تا تاثیر واقعی آن مشخص شود.
حداکثر عملکرد آن تا 1 ظاهر می شود و تا 90 الی 120 روز باقی می ماند و بعد از این مدت مجددا چروک ها بازگشت می کند. استفاده از این ماده توسط سازمان غذا و دارو و برای از بین بردن خطوط و چین و چروک افراد جوان تر از 65 سال تائید و تصویب شده است. تزریق بوتاکس همچنین برای از بین بردن چروک های روی صورت و گردن کاربرد دارد. همچین استفاده دارویی آن برای درمان اختلالات ماهیچه ای چشم مثل لوچی ، هم کشی عضلات گردن و شانه و اسپاسم تارهای صوتی تصویب شده است.
حدود 72 ساعت بعد از تزریق ، چین و چروک ها کمتر خواهد شد. حداکثر تاثیر آن 85% برای افردا جوانتر از 50 سال و 70 % برای افراد بین 50 تا 65 سال اعلام شده است. اما نتیجه آن موقت می باشد و اغلب بعد از 3 تا 4 ماه نیاز به تجدید است.
خطرات احتمالی
از رایج ترین عوارض جانبی بوتاکس ، سردرد، افتادگی پلک و کبودی گزارش شده است. سایر عوارض جانبی آن علائمی مشابه سرماخوردگی دارد. تهوع ، درد موقت صورت، قرمزی محل تزریق، از بین رفتن توانایی چشمک زدن و ضعف ماهیچه ای از دیگر عوارض آن اعلام شده است.


 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره