وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تلاش برای آزادی زندانی با سند جعلی

تلاش برای آزادی زندانی با سند جعلی

فردی كه قصد داشت با ارائه سند جعلی به زندان، فرد زندانی را آزاد كند، از سوی كارآگاهان پلیس آگاهی استان گیلان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ كریمی، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان در توضیح خبر گفت: در پی وصول یك فقره پرونده به اداره مبارزه با جرائم خاص و رایانه‌ای پلیس ‌آگاهی استان مبنی بر این كه فردی با ارائه یك جلد سند مالكیت مشكوك به جعل ملكی به مساحت 906 متر مربع و ارزش 2 میلیارد ریال، قصد آزاد كردن یك زندانی را دارد، كارآگاهان به بررسی موضوع پرداخته و مدارك تحویلی به اداره تشخیص هویت ارسال شد.

پس از آزمایش‌ و تحقیق جامع پیرامون مدارك و سند مالكیت مشخص شد پلاك ثبتی سند مورد استفاده از سوی متهم مربوط به ملك دیگری است و با اوراق اداری موجود در اداره ثبت مغایرت دارد.

متعاقب این تحقیقات – كه جعلی بودن سند را محرز می‌كرد -‌كارآگاهان بعد از هماهنگی با مرجع قضایی به تعقیب، مراقبت و حضور در محل‌های تردد متهم در سطح شهر پرداختند و موفق شدند او را دستگیر كنند.

وی در جریان تحقیقات اعتراف كرد كه قصد داشته فردی را در زندان عمومی رشت با سپردن ضمانت آزاد كند و نیاز به سند مالكیت داشته كه حسب این مورد با یكی از جاعلان حرفه‌ای صحبت كرده‌ و او نیز اقدام به جعل سند كرده و به دنبال آن بدون این كه سند از سوی اداره ثبت اسناد و املاك مورد بازداشت قرار گیرد، عملیات بازداشت زمین روی سند جعلی انجام و با تهیه برگ بازداشت جعلی، قصد آزادكردن زندانی را داشته كه موفق نشده است. در پی این اعترافات، جاعل حرفه‌ای و همدستش دستگیر شدند و به بزه انتسابی اعتراف كردند. در نهایت، تمامی متهمان روانه زندان شدند.