وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مستمری معلولان معادل دو روز زندگی (متأسفانه)

مستمری معلولان معادل دو روز زندگی (متأسفانه)

رئیس جامعه معلولان ایران از عدم اعطای سبد کالای رمضان به معلولان و نیازمندان در سال جاری خبر داد و گفت: مستمری ناچیزی که به معلولان پرداخت می شود فقط برای دو روز زندگی آنان کفایت می کند.

علی همت محمود نژاد در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر مستمری معلولان 32 هزار تومان است که البته هر دو ماه یکبار نیز به آنان پرداخت می شود که به هیچ عنوان نمی توان از آن به عنوان مستمری نام برد.

 

این درحالی است که چندی پیش سخنگوی وزارت رفاه و تامین اجتماعی از رشد 400 درصدی مستمری مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی خبر داده بود.

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان تاکید کرد: مستمری 32 هزار تومانی معلولان فقط به 240 هزار نفر از جمعیت سه میلیونی معلولان پرداخت می شود که این تعداد تنها هشت درصد معلولان را شامل می شوند.

محمود نژاد در مورد سبد کالای ماه رمضان معلولان گفت: امسال سفره ماه مبارک رمضان نیازمندان و معلولان خالی از اطعام دولت است.

رئیس جامعه معلولان ایران تصریح کرد: سال گذشته نیز توزیع دو وعده سبد کالا به نیازمندان قول داده شده بود که فقط وزارت رفاه زیر بار اعطای یک مورد آن در اثر فشار رسانه ای شد.

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان اظهار امیدواری کرد که در دولت دهم، چالشهای فراروی وزارت رفاه در جهت بهبود زندگی معلولان کاسته شود.

محمود نژاد از نمایندگان مجلس خواست تا فراکسیون حمایت از حقوق معلولان را بار دیگر احیا کنند تا نسبت به احقاق حقوق معلولان اقدامات مفید و مثبتی صورت گیرد.