وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

داستان کارتن پینوكیو از كجا آمد؟

داستان کارتن پینوكیو از كجا آمد؟

فكر می‌كنم همه شما، تا حالا، حداقل برای یك‌بار هم كه شده، اسم پینوكیو را شنیده‌اید یا فیلم و كارتون این آدمك چوبی و دوست داشتنی را دیده باشید.

 

پینوكیو كه با هر دروغ دماغش درازتر و درازتر می‌شد، هر روز از مدرسه فرار می‌كرد و گول روباه مكار و گربه را می‌خورد.

تا به حال فكر كرده‌اید كه پینوكیو از كجا آمده و چه طور این قدر مورد توجه بچه‌ها قرار گرفته است؟

حدود 130 سال پیش، یك نویسنده معروف ایتالیایی به نام «كارلو كلودی» تصمیم به نوشتن یك داستان برای كودكان كرد. پس از مدت‌ها فكركردن، داستان «ماجراهای پینوكیو» در 16 قسمت، در یكی از مجلات كودكان در ایتالیا چاپ شد و با استقبال زیادی روبه‌رو گشت. حتی خود كلودی فكر نمی‌كرد كه این آدمك‌چوبی این قدر محبوب شود. در این 16 قسمت هر هفته كودكان با یكی از داستان‌های پینوكیو روبه‌رو می‌شدند. یك سال بعد، به پیشنهاد دوستان كلودی، این داستان با یك سری تغییرات در یك كتاب چاپ شد. داستان پینوكیو به زبان كودكان نوشته نشده است و كلودی در كنار خلق ماجراهای پینوكیو، به انتقاد از وضعیت سیاسی اجتماعی آن دوره ایتالیا نیز می‌پردازد. به همین دلیل در پایان فصل 15 كتاب پینوكیو به دلیل كارهای اشتباهش، كشته می‌شود! و از‌ آنجا كه این پایان، بسیار دلخراش و ناراحت كننده بود، به اصرار ناشر این كتاب، «پری مهربون» وارد داستان شد تا پینوكیو را نجات بدهد.

بعدها فیلم و كارتون‌های زیادی از روی ماجراهای پینوكیو ساخته شد كه سازندگان آن با فروش بالایی روبه‌رو شدند.

در تمام این سال‌ها، آدمك چوبی ساخته پدر ژپتو و دوست كوچولوی او، جینا، دوستان بدجنس‌اش گربه و روباه مكار، به شخصیت‌های مورد علاقه كودكان تبدیل شدند و البته هنوز هم این كارتون مورد علاقه بچه‌ها و بزرگ‌ترها است.