وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

شستن برج آزادی با هزینه اولیه 400 میلیون تومان از فردا

شستن برج آزادی با هزینه اولیه 400 میلیون تومان از فردا

شستشوی برج آزادی تهران از فردا سه شنبه با حضور مسئولین شهرداری تهران آغاز می شود و به مدت دو ماه به طول می انجامد.

شهردار منطقه 9 تهران در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: این فقط یک شستشوی معمولی نیست زیرا پس از شستن این برج از مواد نگهدارنده ای استفاده می‌شود که تا 10 سال دیگر پاکیزگی آن را بیمه می کند.

علیرضا جعفری افزود: مواد نگهدارنده از خارج کشور وارد شده و پیمانکاران آن به ما تضمین‌های لازم را در این باره داده اند.

طرح احداث برج آزادی به سال 1345بر می‌گردد. طرح آن را حسین امانت بر طبق معماری ایرانی – سلامی طراحی کرد. عملیات بنای برج آزادی در یازدهم آبان 1348آغاز شد و پس از بیست و هشت ماه کار در 24دیماه 1350به بهره برداری رسید.

شهردار منطقه 9 تهران بیان داشت: تمامی جوانب کار سنجیده شده و این برج با تکنولوژی های روز دنیا و افراد تعلیم دیده شده از فردا شستشو می شود.

برج آزادی تلفیقی از معماری دوران هخامنشی، ساسانی و اسلامی است. این بنای سه طبقه دارای چهار آسانسور و دو راه پله و 286 پلکان است. در محوطه زیرین آزادی چندین سالن نمایش، نگارخانه، کتابخانه، موزه و… قرار دارد. این برج 63 متر طول دارد و ارتفاعش از سطح زمین 45متر است و گفته می‌شود در ساخت آن چهل و شش هزار قطعه سنگ بریده و پرداخت شده به کار رفته ‌است.

هزینه اولیه شستشوی برج آزادی در فاز اول 400 میلیون تومان برآورد شده است و شهرداری تهران برای ترمیم کاشی کاری ها از هنرمندان بزرگ اصفهان درخواست همکاری کرده است و آنها در اجرای این طرح حضور خواهند داشت. در شستشوی این برج از روش معلق در هوا استفاده خواهد شد.