وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بهبود جریان خون در مغز با كاكائو

بهبود جریان خون در مغز با كاكائو
محققان اعلام كردند كه تركیبات خاصی از كاكائو می‌تواند جریان خون در مغز را تقویت كند.ماده فلاوانول، ماده‌ای مغذی در كاكائو است كه می‌تواند در سلول‌های مغز به عنوان ضداكسیداسیون و ضدعفونت كاربرد داشته باشد. این خصوصیات شیمیایی می‌تواند سلول‌ها و نسوج مغز را از آسیب حفظ كرده و در نتیجه مانع بروز بیماری‌های قلبی و سرطان شود.

 

محققان بر این باورند كه استفاده از غذا و نوشیدنی‌هایی كه حاوی این ماده هستند، می‌تواند فرآیند مشكلات مغزی را با كاهش روبه‌رو كند و برای اثبات آن روی 34 فرد 59 تا 83 ساله كه اعتیاد نداشته و به بیماری‌هایی نظیر دیابت یا فشار خون مبتلا نبودند، آزمایش به عمل آوردند.

افراد مورد آزمایش در یك گروه میزان 450 میلی‌گرم از فلاوانول را 2 بار در روز مصرف كرده و گروه دوم مقدار 18 میلی‌گرم از آن را مورد استفاده قرار دادند و سپس برای بررسی توسط دستگاه فراصوتی به آزمایشگاه منتقل شدند.

براساس گزارشCBC NEWS ، پس از گذشت یك هفته میزان تقویت جریان خون در افرادی كه میزان بالایی از فلاوانول را مصرف كرده بودند، 8 درصد افزایش یافته بود كه در هفته دوم به 10 درصد رسید.

در عین حال بهبود جریان خون در افرادی كه میزان بیشتری از این ماده را مصرف كرده بودند، بسیار چشمگیرتر از كسانی بود كه میزان كمتری از این ماده را مصرف كرده بودند.

محققان با مشاهده این نتایج اعلام كردند كه ماده فلاوانول موجود در كاكائو می‌تواند در بهبود شرایط مغز برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌هایی مانند جنون و سكته مغزی بسیار موثر باشد.


 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره