وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

جنس دندان ها و جرم‌گیری

جنس دندان ها و جرم‌گیری
به گفته یک دندانپزشک، دندان‌هایی که از نظر جنس ماتریکس دندان و آهکی شدن و مواد معدنی غنی و مناسب باشند، با استفاده از روش بلیچینگ و بدون ایجاد مشکل می‌توان اقدام به سفید کردن آنها کرد.

دکتر اکبر فاضل، دبیر شورای آموزشی دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت با اشاره به این‌که با استفاده از جرم‌گیری و بروساژ دندان‌ها، می‌توان در دندان‌های که زرد شده، رنگ طبیعی ایجاد کرد، گفت: در صورتی که زرد شدن دندان، عمیق باشد و تغییر رنگ در داخل مینا و عاج دندان نفوذ کرده باشد، می‌توان با استفاده از روش بلیچینگ برای سفید کردن دندان‌ها اقدام کرد.
وی با بیان این‌که سفید کردن با روش بلیچینگ از دو طریق شیمیایی و لیزر امکان پذیر است؛ یاد آور شد: علی رغم این که برخی معتقدند استفاده از روش بلیچینگ ممکن است باعث ایجاد تغییراتی در مینای دندان شود ولی تحقیقات آکادمیک نشان می‌دهد در صورتی که انتخاب بیمار برای انجام این روش صحیح باشد، انجام این کار بی‌عارضه بوده به گونه‌ای که این روش بسیار مورد استقبال واقع شده است.
دکتر فاضل در خصوص انتخاب صحیح بیمار برای انجام روش بلیچینگ یادآور شد: دندان‌هایی که از نظر جنس، ماتریکس دندان و آهکی شدن و مواد معدنی قوی و مناسب باشند، با استفاده از روش بلیچینگ و بدون ایجاد مشکل می‌توان اقدام به سفید کردن دندان‌ها کرد.
وی با اشاره به این‌که در دندان‌هایی که دارای پر کردگی‌ هستند، نمی‌توان از بلیچینگ برای سفید کردن دندان استفاده کرد؛ گفت: بیمارانی که دندان‌های آنها پوسیدگی‌های متعدد و دندان در حال فرو پاشی است، یا دندان‌هایی که روی آنها درمان ریشه دندان انجام گرفته، استفاده از این روش توصیه نمی‌شود.