وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

غذاهایی که باعث شادابی میشوند

غذاهایی که باعث شادابی میشوند
مصرف این غذاها باعث ایجاد نشاط و تغییر روحیه شما می شوند،آیا این غذاها را می شناسید؟

 در این مطلب از «Readers digest» به چند نوع ماده غذایی که روی روحیه تاثیر می گذارد،اشاره می کنیم.برای بهبود بخشیدن به روحیه خود،ثابت نگاه داشتن میزان قند خون و هوشیاری مغز، روزانه از این نوع غذاها مصرف کنید.

– ماهی ساردین؛
این نوع غذا نه تنها برای تقویت روحیه مفید است،بلکه تاثیر مثبتی روی عملکرد ذهن دارد.این نوع ماهی سرشار از ویتامین D و امگا ? است.چربی در محصولات لبنی،گوشت و روغن برای تقویت حافظه و استحکام عصبی لازم است.

– شیر کم چرب؛
کمبود اسید فولیک و ویتامین B در بدن سبب افسردگی می شود.مصرف شیر کم چرب،ماست،پنیر و تخم مرغ بر روحیه تاثیر مثبتی می گذارد.ویتامین B و فولات در این نوع مواد غذایی علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن،سبب نشاط افراد می شود.

– میوه های توت مانند؛
تمشک،توت و توت فرنگی سرشار از ماده ای به نام «polyphenols» است.(نوعی ماده شیمیایی طبیعی که مانع از رسوب چربی در رگ های خونی می شود) بررسی ها نشان می دهد این نوع میوه عملکرد مغز را بهبود می بخشد.فلاوانوئید موجود در این میوه ها با ترکیب با ویتامین C مانع شکستن آن می شود و رادیکال های آزاد را از بین می برد.این نوع میوه بدن را در برابر انواع سرطان ها،از دست رفتن سلول های مغزی و … نیز محافظت می کند.

 
– سویا،لوبیا و سبزی جات؛
این نوع موادغذایی با بیماری های متفاوتی مبارزه می کند.لوبیا سرشار از نوعی ویتامین B به نام «Thiamine» است که در رشد سلول های سالم مغز و بهبود عملکرد آن موثر است. فیبر قابل حل در این نوع موادغذایی عملکرد جذب قند خون را کاهش می دهد.

– تخم دانه کتان آسیاب شده؛
تخم دانه کتان مانند دانه کتان آسیاب شده مفید نیست.از این گیاه که باید در یخچال نگه داری شود، می توان روی شیرینی جات،ماست و … استفاده کرد.تخم کتان آسیاب شده سرشار از امگا? است که مغز را هوشیار می کند و هورمون Serotonin را که بر روحیه فرد اثر دارد، تحریک می کند.موادغذایی مانند تخمه آفتاب گردان (فولیک اسید) و اسفناج (سرشار از ویتامین) نیز برای نشاط و شادابی روحیه مفید است.