وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

پادشاهی که در عمرش فقط یك بار به حمام رفت!

پادشاهی که در عمرش فقط یك بار به حمام رفت!
به مرور زمان این عطرهای تند و خوشبو نه‌تنها برای حمام رفتن بلكه در توالت‌ها هم استفاده شد و در زمان بیماری‌های واگیردار …

با زیاد شدن مسیحیان، عطر و استفاده از آن هم زیاد شد. كلیساها برای دوری از فریب‌های شیطانی بر بهداشت تاكید می‌كردند. اگر تولید عطر در مشرق زمین تا حدی فراموش شده بود، ولی عرب‌ها هنر و روش‌های ساخت آن را با دستگاه‌های تقطیر و لوله‌های مارپیچ زنده نگه داشتند. آنها نقش مهمی در انتقال عطر به كشورهای اروپایی داشتند.
«كیفی» اولین عطری است كه تركیب آن خیلی معروف و شناخته شده است. مواد این عطر قدیمی از عصاره‌های گل رز، عنبر و مشك درست شده بود كه تركیبی از30 عصاره طبیعت بود.
كشف الكل كمك بزرگی به صنعت عطر كرد. اولین عطری كه با الكل ساخته شد «لودورن» نام داشت این نام به‌خاطر یك افسانه قدیمی است. در این افسانه آمده كه ملكه مجارستان شیفته پادشاه هلند می‌شود و برای جلب رضایت او دستور ساخت این عطر را می‌دهد.

همسر هنری دوم،‌پادشاه فرانسه، از چندعطر ساز ایتالیایی خواست تا در پاریس بمانند و از آن زمان كم‌كم جایگاه عطر در دنیا از ایتالیا به فرانسه منتقل شد. در قرون وسطی كه تا حدی شست‌وشو و نظافت رواج پیدا كرده بود، در رنسانس این عادت به‌خاطر بیماری واگیردار طاعون فراموش شد. پزشك هنری دوم دستور داد تا تمامی حمام‌های عمومی را ببندند و به جای آب از عطر در حمام استفاده كنند تا با ضد عفونی كردن بتوان با این بیماری مقابله كرد.
در فرانسه عطرهایی كه بوی بسیار تندی داشتند از مشك و عنبر چرب تهیه می‌شد ولی این عطرهای تند باعث شد مردم كمتر به حمام بروند چون تا مدت‌ها بوی آن روی بدن می‌ماند و نیازی به حمام رفتن نبود. می‌گویند لویی چهاردهم پادشاه فرانسه در تمام عمر خود تنها یك بار به حمام رفته. به مرور زمان این عطرهای تند و خوشبو نه‌تنها برای حمام رفتن بلكه در توالت‌ها هم استفاده شد و در زمان بیماری‌های واگیردار عطرسازان سعی می‌كردند عطرهایی بسازند كه علاوه بر خوشبو كردن و استفاده در حمام و توالت، ضدعفونی كننده هم باشد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره