وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

رایج ترین نامهای خانوادگی ایرانی

رایج ترین نامهای خانوادگی ایرانی

از بدو تاسیس سازمان ثبت احوال در کشورتا کنون صد میلیون سند سجلی در کشور ثبت شده که قریب سی میلیون آنها تاکنون فوت کرده اند.

 


به گزارش واحد مرکزی خبر، عبودی معاون حقوقی سجلی سازمان ثبت احوال کشور با اعلام این مطلب گفت ده هزار واژه به عنوان نام خانوادگی انتخاب شده که بیشترین واژه هایی که مردم از سال 1297 تا کنون انتخاب کرده اند، واژه محمدی است که بیشترین نام خانوادگی رایح در بین ایرانیان محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه نامهای خانوادگی ترکیبی با این واژه نظیر میرمحمدی وپور محمدی نیز در کشور فراوانی بسیار دارد گفت: بعد از محمدی ، نام های خانوادگی حسینی ،احمدی و موسوی قراردارند ، در عین حال فراوانی برخی نام های خانوادگی در استانها نیز متفاوت هست مثلا نام خانوادگی گودرزی در استان لرستان ،‌در استان فارس نام خانوادگی زارع ، در استان کرمان سالاری ، و در استان مازندران نام خانوادگی حسینی بیشترین فراوانی را دارد.

اسماعیلی مدیر امور سجلی و پژوهش سازمان ثبت احوال کشور درباره طولانی ترین نام خانوادگی کشور گفت نام خانوادگی طولانی بدو الصدور زیاد داشتیم ، که طولانی ترین آن 35 کاراکتر(حرف) دارد و یک نمونه از آن (آقا میرزا محمدعلی شیرازی) است که تمامی الفاظ آن نام خانوادگی یک فرد ایرانی بوده است.